ظرفیت کاروان های حج در روزهای آینده تکمیل می شود

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت اعلام کرد: برای تکمیل ظرفیت باقیمانده در برخی استان ها از دارندگان اسناد حج فروردین ماه ۱۳۸۶ به صورت روز شمار دعوت خواهد شد و انتظار می رود ظرف روزهای آینده پر شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، درجلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد آقای اکبر رضایی افزود: اطلاع رسانی دراین خصوص بعهده مدیریت حج و زیارت استان های مورد نظرگذاشته شده است.

 

وی همچنین از افزایش تعداد کاروان های 160 و 180 نفره با توجه به کاهش نیروهای اجرایی و اختصاص آن به زائران اعزامی خبر داد و به پیگیری های انجام شده برای استفاده از هواپیماهای پهن پیکر با هدف کاهش مدت زمان سفر حج اشاره کرد.

 

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت افزود: امسال ازکاروان های زوجی استقبال خوبی صورت گرفت و با برنامه ریزی انجام شده دریافت هزینه های حج پیش رو با توجه به خدمات ارائه شده و طول سفر زائران دریافت می شود.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز خواستار استمرار پیگیری ها برای کوتاه شدن طول سفر حج شد و برنامه ریزی صورت گرفته در خصوص دریافت هزینه های مدت سفر حج را اقدامی سازنده و در راستای رعایت عدالت دانست.

 

حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین اضافه شدن دو ایستگاه پروازی برای مناطق دور دست در حج پیش رو و ارائه خدمات به کاروان های زوجی در مکه مکرمه را در تسهیل سفر و رفاه زائران مثبت ارزیابی کرد.

بنابر این گزارش درادامه این جلسه، آقای مهران فرشید مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج و زیارت درباره خدمات هوشمند حج و نیازهای این حوزه گزارش داد و معاون حج و عمره سازمان حج به تشکیل شورای راهبردی خدمات هوشمند حج و تشکیل نه کمیته بعنوان زیر مجموعه این شورا اشاره کرد.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز خواستار استفاده از نیروهای خبره و آشنا به حوزه حج و زیارت در بحث های کارشناسی در این شورای راهبردی شد و تاکید کرد: زمینه تامین امکانات لازم فراهم و از همکاری نیروهایی که انگیزه خدمت دارند، استفاده شود.

 

انجام معاینات پیش از حج حدود ۳۴ هزار زائر 

در ادامه این جلسه دکتر سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به اینکه تاکنون معاینات پیش از حج حدود ۳۴ هزار زائر انجام شده است، اظهار داشت: این روند با سرعت و دقت ادامه دارد و تابحال نتیجه معاینات فقط 87 زائرمثبت نبوده است.

 

تخصیص ارزی معاول دویست دلار به دینار عراق به زائران عتبات 

 

این گزارش حاکیست، دراین جلسه همچنین آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت نشست اخیر خود با آقای محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی ایران و تبادل نظر در خصوص انتقال ارز مورد نیاز حج پیش رو به عربستان و اختصاص ارز به عتبات را مثبت توصیف کرد و گفت: مقرر شد به زائران عتبات معادل دویست دلار به دینار عراق ارز فروخته شود که ساختار آن را بانک مرکزی با بانک های ملت و ملی تعریف خواهد کرد.

 

 

کد خبر 1259926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha