هدف نهایی اخلاق در حوزه اجتماعی خدمت بهتر به مردم است

حجت الاسلام محمدی گفت: هدف نهایی اخلاق در حوزه اجتماعی خدمت بهتر و بیشتر به مردم و بندگان خداوند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمدی- امام جمعه طبس- عصر امروز دوشنبه (۱۴ فروردین) در شورای اداری استان اظهار کرد: هدف همه علوم در علم اخلاق خلاصه می‌شود چون موتور محرک فرد، خانواده و جامعه است.

 

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) فلسفه بعثت خود را اخلاق بیان فرمود و اخلاق موتور محرک جامعه است و هدف نهایی اخلاق در حوزه فردی قرب به خداوند است‌.

 

حجت الاسلام محمدی عنوان کرد: اما هدف نهایی اخلاق در حوزه اجتماعی خدمت بهتر و بیشتر به مردم و بندگان خداوند است.

 

امام جمعه طبس ادامه داد: امام صادق(ع) در حوزه اخلاق اجتماعی فرمود: خداوند عزّ و جلّ فرموده است: مردم عائله من هستند؛ پس محبوبترين آنها نزد من، كسى است كه با آنان مهربانتر و در راه برآوردن نيازهايشان كوشاتر باشد.

 

وی خطاب به مسئولان استان، افزود: امام كاظم(ع) فرمود: همانا مُهر قبول اعمال شما، برآوردن نيازهای برادرانتان و نيكی كردن به آنان در حد توانتان است و الا اگر چنين نکنيد، هيچ عملی از شما پذيرفته نمی‌شود.

 

لزوم ترسیم نقشه راه برای تحقق شعار سال ۱۴۰۲

حجت الاسلام محمدی بر ترسیم نقشه راه برای تحقق شعار امسال مبنی بر «مهار تورم، رشد تولید» تأکید کرد و گفت: باید از ابتدا نقشه راه مشخص باشد تا بتوان در پایان سال با بررسی عملکرد میزان تحقق شعار سال را ارزیابی کرد.

 

امام جمعه طبس با تأکید بر اینکه با تلاش جهادی باید شعار ما می‌توانیم را به ما توانستیم تغییر دهیم، عنوان کرد: مدیران نباید خود را محدود به ساعت اداری کنند بلکه باید از همه توان خود برای حل مشکلات جامعه استفاده کنند.

 

وی افزود: مدیران باید فرمایشات رهبر معظم انقلاب را در سرلوحه کار قرار دهند تا با اجرای آن مدیر در تراز انقلاب باشند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی نیز در نشست اداری استان که با حضور دستیار رئیس جمهور در امور مردمی‌سازی دولت برگزار شد، اظهار کرد: خراسان جنوبی به لحاظ امنیتی در ارزیابی‌های صورت گرفته امن‌ترین استان در سطح کشور هستیم.

 

سید محمدرضا طالبی با بیان مشارکت بالای مردم استان در انتخابات‌ها، افزود: این استان چهره‌های ارزشمند و مفاخر بزرگی دارد و پدر هفت علم کشور متعلق به خراسان جنوبی است.

 

 

کد خبر 1259932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha