حجاب از حوزه‌های اصلی جنگ ترکیبی است/ برخی تفکرات انحرافی حجاب را دچار چالش کرده است

استاد مطالعات آمریکای دانشگاه تهران با بیان اینکه حجاب از حوزه‌های اصلی در جنگ ترکیبی دشمن است، گفت: ما در حوزه حجاب خلاء قانونی نداریم، عدم درک اهمیت مسئله و نیز برخی تفکرات انحرافی در این باره چالش ایجاد کرده است.

دکتر «فواد ایزدی» با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان در بخش نهادها و موسسات دولتی سی‌‌امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اشاره به هجمه هایی که در موضوع حجاب و عفاف علیه ایران مطرح می شود، اظهار کرد: اندیشکده های آمریکایی سال ها است که در تلاشند تا در دو سه حوزه مهم در ایران تحول ایجاد کنند چون تغییر در این حوزه ها باعث می شود صرفاً ناماز جمهوری اسلامی باقی بماند و ماهیت آن از بین برود چنان که درباره جمهوری اسلامی پاکستان این اتفاق افتاده است!

 

استاد گروه مطالعات آمریکای دانشگاه تهران ادامه داد: طرف آمریکایی می داند اگر توانمندی جمهوری اسلامی را در حوزه حجاب از بین ببرند آنگاه به بخش قابل توجهی از اهداف خود می رسد لذا از این منظر مسئله حجاب بسیار مهم است.

 

وی در پاسخ به این سوال که حجاب در جنگ ترکیبی دشمن چه تعریف و جایگاهی دارد؟، تأکید کرد: در بررسی این جنگ، نباید مسئله حجاب را ذیل مفاهیم دیگر جای دهیم؛ حجاب از حوزه های اصلی این جنگ است که دشمن روی آن تمرکز ویژه دارد.

 

ایزدی درباره چرایی تمرکز دشمن بر مسئله حجاب در مقابله با جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: طرف مقابل دریافته از مهمترین دلایل مقاومت جمهوری اسلامی و ملت مقابل هجمات‌اش، پاکی جامعه است امروز ما جامعه‌ای داریم که برخلاف قبل از انقلاب، در ظاهر اصول را رعایت می کند و این حفظ ظاهر به حفظ باطن نیز کمک می کند.

 

این کارشناس مطالعات آمریکا اضافه کرد: از این نظر کارشناسان فعال در حوزه ایران دریافته اند مسئله حجاب مهم است و روی آن سرمایه گذاری می کنند تا به عنوان ظرفیتی اثرگذار برای ضربه زدن به جمهوی اسلامی از آن سوءاستفاده کنند.

 

وی تاکید کرد: از این رو، در حوزه سیاست نباید حجاب را همچون دگر احکام دینی دید چون از منظر سیاسی حجاب قطعا از مباحثی است که طرف مقابل روی آن تمرکز ویژه دارد.

 

ایزدی در پاسخ به این سوال که آیا مشکلات مسئله حجاب ناشی از خلاء قانونی است یا به عوامل دیگر بازمی گردد، ابراز کرد: به نظر می رسد در این باره خلاء قانونی وجود ندارد بلکه عدم درک اهمیت موضوع و نیز تفکر انحرافی به این ماجرا دامن می زند.

 

وی ادامه داد: متأسفانه برخی جریان های فکری علاقمند به نظام در طول چهل و چندسال گذشته در عین علاقمندی به نظام، معتقدند باید سراغ قشر خاکستری که خیلی هم مشترع نیستند برویم و آنها را جذب کنیم؛ این مهم درست است اما نه به شرط از دست دادن قشر مذهبی جامعه!

 

ایزدی در پایان خاطرنشان کرد: اگر کسی توانمندی دارد هم قشر مذهبی را حفظ و هم قشر خاکستری را جذب کند، خوب است اما نباید به بهانه جذب قشر خاکستری، قشر مذهبی را از دست بدهیم؛ این ذهنیت ضربه زننده و نوعی انحراف است.

 

گفتنی است، سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ۲۶ فروردین ماه و از ساعت ۱۷ تا ۲۴ با شعار «می‌خوانمت» میزبان بازدیدکنندگان در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) است.

 

کد خبر 1259942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha