هفت محفل قرآنی در تیران و کرون برگزار می شود

مسئول فعالیت های قرآنی اداره تبلیغات اسلامی تیران و کرون گفت: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، هفت محفل قرآنی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان برگزار می شود.

«محسن رحیمی» در گفتگو خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به فعالیت های قرآنی ماه مبارک رمضان تیران و کرون اظهارداشت: هفت محفل قرآنی در مناطق روستایی و شهری پیش بینی شده که نهادهای مردمی و اداری در برگزاری آن همکاری می کنند.

مسئول فعالیت های قرآنی اداره تبلیغات اسلامی تیران و کرون افزود: تلاوت قرآن، تواشیح، مولودی خوانی،ابتهال، مناجات، مسابقه و اهدای جوایز در قالب این محافل قرآنی اجرا می شود.

 

وی ادامه داد: از قاریان برجسته استانی و گروه های برتر تواشیح جهت اجرای برنامه استفاده شده و تنوع خوبی با چنین برنامه ای پیش بینی شده است.

به گفته رحیمی، برگزاری این محافل قرآنی در روستاها و شهرهای شهرستان به بهره برداری عموم مردم و جلوگیری از تمرکز گرایی کمک می کند.

 

وی اضافه کرد: در گذشته بخش عمده ای برنامه های شاخص مثل محافل قرآنی در شهرها بود اما امسال دامنه فعالیت به روستاها نیز کشیده شده است.

مسئول فعالیت های قرآنی اداره تبلیغات اسلامی تیران و کرون به جزخوانی قرآن کریم اشاره کرد و گفت: بخش عمده ای از مساجد شهرستان این برنامه را اجرا می کنند.

وی یادآورشد: بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان محور برگزاری این محافل و مراسم جز خوانی هستند.

 

رحیمی همچنین به جز خوانی قرآن کریم خانگی  اشاره کرد و گفت: این برنامه بیشتر با محوریت بانوان در منازل شخصی برگزار می شود که در ادوار گذشته نیز شایع بوده و از رسوم دیرینه این منطقه است.

وی مشارکت مردمی و کمک های خیرین در برگزاری رویدادهای قرآنی را مهم خواند و افزود: همین همبستگی و هماهنگی در برگزاری مراسم ها به شکوه و تنوع برنامه می انجامد.

 

 

کد خبر 1259948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha