اجرای طرح «حماسه هیئات» در ماه مبارک رمضان

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان با بیان اینکه طرح حماسه هیئات در ماه مبارک رمضان شکل گرفته، اظهارامیدواری کرد با اجرای این طرح بتوان مسائل و مشکلات مردم را توسط هیئتی ها حل کرد.

حجت الاسلام کاظم حریف- مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: ماه رمضان ماه عبادت و کسب معنویت است و این بندگی باید منجر به گره گشایی از مشکلات مردم در سطح جامعه شود.

 

وی با بیان اینکه طرح حماسه هیئات در ماه مبارک رمضان با هدف حل مسائل و مشکلات مردم توسط هیئتی ها اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: در این طرح به دنبال این هستیم که از ایده های برتر و خلاق در راستای روایتگری و حکایت این مجاهدت ها و تلاش هایی که هیئت ها انجام می دهند در سه حوزه شهرستانی، استانی و کشور بهره ببریم.

 

حجت الاسلام حریف عنوان کرد: امروز جنگ، جنگ روایتگری و رویدادهاست و هیئت باید کانون جهاد تبیین باشد و هیئت ها مرکز تبیین گری باشند و مسائل و مشکلات محلات توسط آنان شناسایی و رصد شود و با جهاد و تدبیر هیئت های مذهبی، مشکلات حل شود.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان بیان کرد: این رویداد به دنبال این است که ارتقاء کیفیت و افزایش توان اجرایی هیئت ها را به دنبال داشته باشد و تشکل های دینی را در جهت ورود به حل مشکلات محلات آموزش دهد و حمایت کند.

 

حجت الاسلام حریف تصریح کرد: در این شهرستان 112 هیئت مذهبی فعال است که 67 هیئت برادران و 45 هیئت مختص خواهران است که 180 مداح و ذاکر در این هیئت ها مشغول مداحی و روضه خوانی هستند.

 

وی اضافه کرد: در سطح این شهرستان 193 مبلغ دینی فعالیت دارند که در طرح مستقر، هجرت با عنوان مدیر فرهنگی و امام محله و روحانیون بومی مشغول به فعالیت هستند که علاوه بر روحانیون بومی، هفت روحانی اعزامی از قم و مشهد در ماه مبارک رمضان در مساجد شهرستان مشغول به تبلیغ هستند.

 

کد خبر 1259966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha