بیانات مقام معظم رهبری نقشه راه کانون های مساجد / تربیت نیروهای متعهد مسجدی در کانون ها

حجت الاسلام عزیزی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد دارای ظرفیت های مختلف و اثرگذاری هستند که با شناخت نیازهای محله ها ، استعدادها و انجام اقدامات مختلف می توانند در زمینه توسعه همه جانبه نقش آفرین باشد.

حجت الاسلام  «علی عزیزی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان همدان  در مورد نامگذاری هر سال مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال جدید  گفت: شعار سال رهبری در واقع چراغ و نقشه راه ما برای ادامه مسیر است و با توجه به دغدغه های رهبری در بخش اقتصاد و تولید،  سالیان سال است که شعار بر مبنای اقتصاد، تولید و خودکفایی و رشد تولیدات در دستور کار است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان افزود:  امسال  با توجه به شعارسال « مهار تورم، رشد تولید»  کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند با  ظرفیت های  متنوع و مردمی که دارند  و  با شناخت نیازهای محله ها ، استعدادها و انجام اقدامات مختلف در زمینه اشتغال و کارآفرینی نیز به ایفای نقش بپردازند.

 

وی به جذب جوانان و نوجوانان در مسجد و ایجاد فضای شاد و باطراوت برای انها در کانون های مساجد اشاره کرد و افزود:   مساجد دارای کارکردهای مختلف عبادی، فرهنگی و تربیتی هستند و باید مرکز تعاملات مردمی باشند، زیرا دشمن تلاش می کند تا جایگاه محوری مساجد را در جامعه کمرنگ نماید.

 

حجت الاسلام عزیزی ادامه داد:  با توجه به اینکه مساجد و کانون مساجد با بخش قابل توجهی از جوانان توانمند، تحصیل کرده، متخصص و جویای کار روبرو هستند می توانند در قالب اشتغال خرد محله محور و در قالب تعاونی ها وارد کار شده و در بخش رشد تولید اثرگذار باشند و بخشی از دغدغه های رهبری را در این بخش برطرف کنند.

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان گفت: رونق بخشی به مساجد، ایجاد انگیزه و نشاط در فضای مسجد و بازگشت آنها به کارکردهای اصلی یکی از اهداف مهم کانون مساجد است که در طول سال های مختلف اجرایی شده است و امسال هم به همت  مسجدی ها تلاش داریم تا در این راستا قوی تر از قبل وارد کار شده و به سمت تحول در برنامه ها و تلاش برای اجرای کارکرد اصلی مساجد در بخش های مختلف بپردازیم.

 

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به رویکرد ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان یکی از نهادهای دینی و مسجدی در کشور، اظهار داشت:  کانون‌ها به منظور راه‌اندازی پایگاه‌های قرآنی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در عرصه فعالیت‌های قرآنی  و تبدیل هر کانون به یک پایگاه قرآنی تلاش  می کنند.

 

 

گفتنی است مقام معظم رهبری‌ (مدظله‌العالی) در اولین روز ماه مبارک رمضان سال جاری، در محفل انس با قرآن کریم، این مطالبه را برای چندمین بار مطرح کرده و فرمودند: « یکی از کارهای خیلی خوب، رواج تلاوت و استماع قرآن در همه‌ی مساجد است. عرض من این است که اگر بتوانیم، هر مسجدی را یک پایگاه قرآن قرار بدهیم؛ .

 

 

 

 

کد خبر 1260047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha