رشد ۴۰ درصدی حضور زائران در بقاع متبرکه

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: در ایام نوروز امسال، استقبال و حضور زائران در بقاع متبرکه این شهرستان در مقایسه با سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.

سعید علیپور -مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: استقبال و حضور زائران در بقاع متبرکه نسبت به سال قبل، با رشد تقریبی ۴۰ درصد همراه بوده که هم در لحظه تحویل سال و هم در طول ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، حضور زائران خیلی خوب بوده است.


وی خاطرنشان کرد: هرساله 20 هزار زائر عبوری به مشهد مقدس در امامزاده ها و بقاع متبرکه این شهرستان حضور می یابند و مهمان برنامه های نوروزی و یا ماندگاری در هنگام تحویل سال نو هستند که امسال روزانه پذیرای دو هزار زائر از اقصی نقاط استان ها بوده ایم.


علیپور عنوان کرد: امسال بقاع متبرکه امامزاده حمزه رضا(ع) شهر زیارت، امامزاده نقی الهادی(ع)، قبور سادات و شیخ مقدم الله آباد و عبدالرضا توده، عبدالرحمان اسطرخی، یحیی منصوران و فجرآباد از توابع بخش مرکزی این شهرستان میزبان مهمانان نوروزی بودند که در آن برنامه های خوبی اجرا شد.


مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شیروان بیان کرد: با توجه به تقارن عید نوروز به همراه ماه مبارک رمضان در امامزاده های مزبور طرح آرامش بهاری همراه با برپایی خیمه های معرفت، غرفه کودکان و نقاشی، قرآن کریم، پاسخگویی به شبهات دینی، خواندن دعا و مراسم افطاری ساده برگزار شد.


علیپور اضافه کرد: با برگزاری چندین جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان سعی کردیم بتوانیم حرمت ایام ماه مبارک رمضان در امامزاده ها نگه داشته شود و از سویی بتوانیم با ارائه برنامه های فرهنگی و مذهبی خدمات خوبی به زائران و مسافران علی بن موسی الرضا(ع) ارائه بدهیم و میزبان خوبی برای حضور آنان در سال های آینده باشیم.

 

 

کد خبر 1260170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha