صهیونیست‌ها، صدها اعتکاف کننده را در مسجدالاقصی بازداشت کردند

نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز به اعتکاف کنندگان در داخل مسجدالاقصی حمله کرده و صدها نفر را بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز چهارشنبه (16 فروردین ماه) به مسجدالاقصی و اعتکاف کنندگان این مسجد حمله کرده و صدها نفر را بازداشت کردند.

 

پس از این حمله، نیروهای مقاومت فلسطین از غزه به سمت اسرائیل راکت شلیک کردند که به بمباران مکان‌‌هایی در نوارغزه  پاسخ دادند.

 

هیئت امور اسرای فلسطینی اعلام کرد که نیروهای اشغالگر در جریان یورش به مسجد الاقصی بیش از 400 فلسطینی را دستگیر کردند.

 

تصاویر منتشر شده نشان می دهد: پلیس رژیم صهیونیستی زنان را از صحن مسجد الاقصی بیرون می برند و مردان را دستگیر می کنند.

 

هلال احمر فلسطین با بیان اینکه در جریان این یورش ده ها نمازگزار در مسجد مجروح شدند، افزود: نیروهای اشغالگر از ورود کادر پزشکی این مسجد برای مداوای مجروحان جلوگیری کردند و سربازان اشغالگر به امدادگران و خودروهای خادمان حمله کردند  و شیشه خودروی تعدادی از آنها را شکستند.

 

پس از بیرون کردن اعتکاف کنندگان و نمازگزاران، شهرک نشینان تحت حفاظت نیروهای اشغالگر اسرائیل به صحن های مسجدالاقصی یورش بردند که همزمان با هجوم شهرک نشینان، تعدادی از فلسطینی ها را دستگیر کردند.

 

خبرنگار الجزیره گفت: نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی محدودیت هایی را در ورودی‌های مسجد الاقصی اعمال کرده و پس از بیرون کشیدن نمازگزاران از مسجدالاقصی از ورود فلسطینیان به آن جلوگیری کردند.

 

نیروهای اشغالگر هنگام نماز تراویح نیز به مصلای قبلی و مسجد الاقصی حمله کردند و با پرتاب نارنجک‌های شوکر به داخل مسجد، برق مصلای قبلی را قطع کردند.

 

نظامیان صهیونیستی از پشت بام مصلای قبلی بالا رفتند و تعدادی از شیشه های آن را شکستند، و درهای داخل مسجد قفل کردند و از ترک آن امتناع کردند.

کد خبر 1260205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha