۱۲ هزارکودک طرح محسنین  تحت پوشش کمیته امداد سیستان و بلوچستان قرار دارند

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان‌وبلوچستان گفت: علاوه بر ایتام، تعداد ۱۲ هزار و ۳۶۰ کودک طرح محسنین نیز تحت پوشش کمیته امداد استان قرار دارند، یعنی کودکانی که یا پدر و مادر از یکدیگر جدا شده و تحت سرپرستی مادرشان هستند.

امیر حسن‌زاده کیخا، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان‌وبلوچستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: در حال حاضر ۳۲ هزار و ۲۴۰ یتیم تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که بیش از ۲۹ هزار نفر آنان، زیر ۱۸ سال سن دارند.
 


وی اظهار کرد: سرانه ایتام استان نسبت به استان‌های دیگر پایین‌تر است و همت و یاری هموطنان خیراندیش ما را می‌طلبد تا با حمایت از این عزیزان، به ویژه در این ایام مبارک، گل لبخند را بر لب فرزندان معنوی خود بنشانند.

 
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان افزود: در حال حاضر حدود ۲۵ هزار حامی، ایتام استان را حمایت می‌کنند که بخش عمده آنان، حامیان خارج استانی هستند.

 
وی گفت: علاوه بر ایتام، تعداد ۱۲ هزار و ۳۶۰ کودک طرح محسنین نیز تحت پوشش کمیته امداد استان قرار دارند، یعنی کودکانی که یا پدر و مادر از یکدیگر جدا شده و تحت سرپرستی مادرشان هستند و یا آن که پدرشان در قید حیات است، اما به دلیل بیماری قادر به تأمین هزینه‌های زندگی نیست.

 
حسن‌زاده کیخا بیان کرد: افراد نیک‌اندیشی که قصد دارند به عنوان «حامی»، یک یا چند کودک یتیم را حمایت کنند، می‌توانند علاوه بر واریز وجه نقدی ماهیانه، با هماهنگی کمیته امداد امام(ره) از محل سکونت ایتام موردنظر نیز بازدید کرده و نسبت به رفع دیگر مشکلات آنان نیز اقدام کنند.

کد خبر 1260248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha