از تبلیغ در فضای مجازی تا برگزاری مسابقات قرآن کریم

مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور در سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، دستاوردهای فرهنگی، علمی، پژوهشی و معارفی حوزه های علمیه کشور را معرفی می کند.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در روزهای آغازین با استقبال بی نظیر مردم مواجه شده است و در ساعات بازدید از نمایشگاه شاهد حضور اقشار مختلف جامعه به ویژه خانواده ها در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم هستیم. یکی از نهادهایی که در سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم حضور فعال داشته است و با استقبال کم نظیر بازدیدکنندگان از غرفه این نهاد مواجه بوده است، مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور است.

 

مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور در غرفه ای به ارایه و معرفی فعالیت ها و برنامه ها و طرح های قرآنی، معرفتی و تبلیغی پرداخته است. مدارس علوم و معارف شهید مطهری، مدرسه علمیه دارالسلام، جامعه الزهرا، تبلیغ مجازی مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور، حوزه های علمیه خواهران و حوزه های علمیه برادران از جمله زیرمجموعه های حاضر در غرفه مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور را تشکیل می دهند.

 

غرفه مرکز فضای مجازی حوزه های علمیه کشور که یکی از غرفه های زیرمجموعه نهادهای حوزه عمومی است در این دوره از نمایشگاه حضور فعالی داشته است و به ارایه برنامه های تبلیغی خود در فضای مجازی پرداخته است و طرح ها و برنامه های تبلیغی خود در فضای مجازی را به بازدیدکنندگان معرفی می کند.

 

فعالیت های مرکز فضای مجازی حوزه های علمیه کشور در سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

 

مرکز فضای مجازی حوزه های علمیه کشور دارای سه سایت فعال است که محتواهای تولید شده در قالب های سیاسی، اجتماعی، سبک زندگی، اخلاق، کلام و عقاید در آنها بارگزاری و منتشر می شود.

 

سایت اندیشه برتر به آدرسhttps://btid.org/fa در قالب های مختلف سیاسی و اجتماعی، خانواده، سبک زندگی، کلام و عقاید، کودک و نوجوان، فرق و ادیان به هشت زبان خارجی به تولید محتواهای دینی و انتشار آنها پرداخته است. همچنین در قالب رسانه ای انیمیشن های دو بعدی و سه بعدی، موشن گرافی، تدوین گرافیک ثابت، تولید و در سایت اندیشه برتر بارگزاری می شود.

 

سایت انجمن گفت و گو از دیگر اقدامات مرکز فضای مجازی حوزه های علمیه کشور است که کاربر محور بوده و کاربران می توانند سوالات خود در بخش های مختلف را مطرح کنند و کمتر از 24 ساعت کارشناسان به سوالات کاربران پاسخ خواهند داد. همچنین پایگاه جامع فرق و ادیان نیز زیر نظر مرکز فضای مجازی حوزه های علمیه کشور فعالیت می کند که در این پایگاه اطلاع رسانی 9 فرقه و دین مورد نقد و بررسی قرار می گیرد و در قالب های مختلف متنی و رسانه ای پاسخگویی به کاربران و مخاطبان انجام می شود.

 

اقدامات انجام شده توسط مرکز فضای مجازی حوزه های علمیه کشور رویکرد تبلیغی دارد و در این راستا تولید محتوا انجام می شود. فرآیند تولید محتوا بر اساس رصدی است که از فضای مجازی انجام می شود و بر اساس نیاز روز جامعه این مرکز به تولید محتوا می پردازد. همچنین ایده هایی که در فضای مجازی قابل ارایه بوده و یا ایده های قابل ارایه در قالب های رسانه ای و متنی در پایگاه جامع فرق و ادیان و سایر سایت های زیر نظر حوزه علمیه و معاونت تبلیغ منتشر می شود.

 

مرکز فضای مجازی حوزه های علمیه کشور زیر نظر حوزه علمیه و معاونت تبلیغ به تولید محتوا در فضای مجازی می پردازد و در زمینه های اطلاع رسانی و تولید محتوا با صدا و سیما و ارگان های فرهنگی کشور همکاری می کند.

 

فعالیت های متنوع حوزه علمیه خواهران در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

 

به گفته خواجوند، نماینده واحد فرهنگی حوزه علمیه مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بستری فراهم شده است تا حوزه های علمیه خواهران به معرفی فعالیت های خود بپردازند. در مدت زمان برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم هر شب یکی از حوزه های علمیه مسئول برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی، قرآنی، مشاوره و تبلیغی است. در این غرفه از نمایشگاه مشاوره خانواده، مشاوره کودک و نوجوان، مشاوره ازدواج و مشاوره تحصیلی ارایه می شود.

 

کارشناسان قرآنی نیز در این بخش از غرفه به سوالات بازدیدکنندگان پاسخ می دهند. همچنین افراد علاقه مند برای تحصیل در حوزه های علمیه می توانند با مراجعه به  غرفه حوزه علمیه در سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در خصوص نحوه تحصیل و شرایط تحصیل در حوزه های علمیه اطلاعات لازم را کسب کنند.

 

در بخش حوزه های علمیه خواهران طلابی که توانمندی هایی در زمینه نقاشی و خطاطی دارند، آثار خود را در این غرفه عرضه کرده اند و فتح بابی است تا افراد بیشتری جذب حوزه های علمیه شوند. همچنین هر شب مسابقات قرآنی در غرفه حوزه علمیه خواهران برگزار می شود و با طرح یک سوال قرآنی و پاسخ به آن نفرات برگزیده هدیه متبرکی از حرم امام حسین (ع) دریافت می کنند.

 

مدارس علوم و معارف اسلامی شهید مطهری و مدرسه عالی شهید مطهری در نمایشگاه قرآن کریم

 

مدارس علوم و معارف اسلامی شهید مطهری و مدرسه عالی شهید مطهری در سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم حضوری فعال دارند و این غرفه با استقبال بازدیدکنندگان مواجه شده است. در این غرفه رشته های تحصیلی و فعالیت های مدارس علوم و معارف اسلامی شهید مطهری معرفی می شود. همچنین فعالیت های قرآنی، علمی و فرهنگی مدارس علوم و معارف اسلامی شهید مطهری برای بازدیدکنندگان تبیین می شود. علاقه مندان به تحصیل در مدارس علوم و معارف اسلامی شهید مطهری می توانند با مراجعه به غرفه این مرکز در سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از شرایط و مزایای تحصیل در این مدارس مطلع شوند.

 

کد خبر 1260260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha