اطعام روزه داران با ۳۸ دیگ آش نذری به همت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد

اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، همزمان با سالروز میلاد کریم اهل بیت علیه السلام، با طبخ ۳۸ دیگ آش نذری، سفره های افطاری روزه داران را رنگین می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله پاکدامن -مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: فعالیت کانون های مساجد در مناسبت های ملی و مذهبی قابل توجه است و به صورت خودجوش در ایام مختلف، برنامه های متنوعی اجرا می کنند.

 

وی با اشاره به در پیش بودن سالروز میلاد کریم اهل بیت علیه السلام در نیمه ماه مبارک رمضان، به برنامه طبخ آش نذری و توزیع میان مردم اشاره کرد و گفت: بسیاری از کانون های فرهنگی و هنری مساجد در ایام ماه مبارک رمضان، علاوه بر جزءخوانی قرآن کریم، میزبان سفره های افطاری ساده هم هستند.

 

حجت الاسلام پاکدامن بیان کرد: در نیمه ماه مبارک رمضان طبخ 38 دیگ آش نذری به همت کانون های فرهنگی و هنری انتظار بجنورد، ابوالفضل علیه السلام غلامان و  کانون فرهنگی هنری مهدویت مسجد جامع روستای علی آباد بجنورد برنامه ریزی شده که طی امشب و فردا آماده و توزیع می شود.

 

وی با بیان اینکه در شهر غلامان 12 دیگ آش نذری در روز عید میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام آماده طبخ و توزیع می شود، افزود: هر محله، محتویات یک دیگ را تهیه و آماده و در میدان مرکزی شهر 12 دیگ بارگذاری می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی ادامه داد: پس از اتمام مراحل پخت، هر دیگ به محله خود منتقل و در لحظه افطار بین چهارهزار نفر از مردم توزیع می شود.

 

وی همچنین بیان کرد: عصر امروز چهارشنبه هم طبخ 6 دیگ آش نذری با مشارکت بانوان مسجدی روستای علی آباد  و به همت کانون فرهنگی و هنری مهدویت آماده و بین اهالی این روستا توزیع خواهد شد.

 

حجت الاسلام پاکدامن به طبخ 20 دیگ آش نذری به همت کانون فرهنگی و هنری انتظار بجنورد هم اشاره کرد و گفت: این برنامه طی امروز و فردا و به مدت دو روز انجام شده و قبل از افطار در میدان شهید بجنورد بین مردم توزیع می شود.

کد خبر 1260286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha