کمترین آگاهی از آیات قرآن، وجوب حجاب  را استنباط می کند/استفاده دشمن از بی حجابی وجوب سیاسی آن را نشان می دهد

آیت الله عالمی گفت: موضوع حجاب از مسلمات است و نمی تواند کسی که نامش را مسلمان می‌گوید و اسلام را پذیرفته ، وجوب حجاب را انکار کند. اگر وجوب حجاب را انکار کند قطعا از موضع دین نیست و از موضع القائات و محتویاتی است که دشمن بر ذهن او ریخته است.

آیت الله حسن عالمی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد اعلام کشف حجاب از سوی رهبر انقلاب به عنوان حرام شرعی و سیاسی گفت: مسئله حجاب از ضرورت ها و مسلمات دینی و اسلامی است یعنی هر کسی که اسلام را بر مبنای آیات قرآن مجید و  سنت پیغمبر(ص) و آل محمد(ص) پذیرفته است و از آن منظر به حجاب می نگرد، حجاب را واجب می داند در واقع حجاب همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند یک واجب شرعی است و چیزی نیست که کسی بر آن تردید کند و فقیهی پیدا شود و بگوید که دلیلی بر وجوب حجاب وجود ندارد و همه می گویند حجاب امری ضروری، واجب و شرعی است.

 

 

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: هر کسی که کمتر اطلاعی در حد ترجمه آیات قرآن داشته باشد و به سوره مبارکه نور مراجعه کند در آنجا به راحتی از آیات قرآن مجید می تواند وجوب حجاب را استنباط کند و حرام بودن کشف حجاب را متوجه شود.

 

 

آیت الله عالمی تصریح کرد: موضوع حجاب از مسلمات است و نمی تواند از کسی که نامش را مسلمان میگوید و اسلام را پذیرفته و وجوب حجاب را انکار کند. اگر وجوب حجاب را انکار کند قطعا از موضع دین نیست و از موضع القائات و آن محتویاتی است که دشمن بر ذهن او ریخته و دشمن ذهن او را ساخته و معماری کرده است. اسلام بدون حجاب انکار یکی از ضرورت های اسلامی است. 

 

 

وی اظهار داشت: حجاب همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند یک واجب سیاسی است، معنایش این است که دشمن از بی حجابی استفاده می کند و اگر کشور به سمتی برود که فضای کشور در آن بی حجابی رایج شود، دشمن از آن بهره می برد و به انواع مختلف از آن استفاده می کند.

 

 

آیت الله عالمی در مورد بهره گیری دشمن از بی حجابی یادآور شد: دشمن از این موضوع به لحاظ فروکش کردن معنویت در مردم و تضعیف باورمندی و پایبندی مردم به مسایل دینی و اسلامی استفاده می کند که به ضرر کشور است در حقیقت این امر به نفع دشمن است و به تعبیر دیگر بی حجابی تقویت موضع دشمن است که خصمانه با این ملت و با این کشور روبرو شده است.

 

 

وی گفت: دشمن تشویق و ترغیب و پشتیبانی به بدحجابی و بی حجابی به صورت علنی و مخفیانه می کند و کشف حجاب کار دشمن است و تمام بی حجابان شاید متوجه این موضوع نباشند که با بی حجابی ابزار دست دشمن شدند و نیزه علیه ملت ایران هستند و ابزاری برای تضعیف موقعیت اجتماعی سیاسی کشور ایران هستند.

 

 

آیت الله عالمی تصریح کرد: حقیقتا به معنای واقعی کلمه کسانی که حجاب را بر می دارند یا نمی فهمند و اگر بفهمند این اقدام را انجام نمی دهند و اگر دانسته اینکار را می کنند با این ملت، کشور، انقلاب، ارزش ها و شهدا و قداست هایی که ملت ایران برای آن احترام قایل است، دشمن هستند.

 

 

بهترین راه برای تبیین آثار بی حجابی نهی از منکر است

 

وی گفت: معتقدم این نکته باید روشن باشد که بهترین راه برای تبیین آنهایی که نمی دانند و برای آنانی که می دانند؛ نهی از منکر است؛ نهی از منکر به معنای جلوگیری از آن چیزی است که زشت و فساد است و موجب زیان و آسیب به باورهای مردم می شود که راه آن امر به معروف و نهی از منکر است.

 

 

آیت الله عالمی خاطرنشان کرد: در منابع اسلامی فراوان به امر به معروف و نهی از منکر تاکید شده است و درمان مشکلاتی که اینچنین دشمن در جامعه به وجود می آورد و رفته رفته ایجاد می کند، عمل کردن به امر به معروف و نهی از منکر به معنای واقعی کلمه است و نه با تفاسیر من درآوردی از امر به معروف و نهی از منکر؛ بلکه امر به معروف و نهی از منکر آنچنان که در آیات قرآن تاکید شده است.

 

 

از بین رفتن قبح حجاب آسیب های اجتماعی دیگری را در پی دارد

 

وی تصریح کرد: قطعا کشف حجاب سوء تاثیر در فرهنگ مردم و تاثیرات منفی در رفتارهای مردم دارد. وقتی قبح بی حجابی از بین برود در مراحل بعدی چه اتفاقاتی رخ می دهد؟ آیا در همین اتفاقات متوقف می شود؟ و آیا قبح کارهای زشت دیگر نیز از بین می رود؟ وقتی این گونه باشد آسیب های اجتماعی در جامعه خود را نشان می دهد، بنابراین موضوع بی حجابی و بدحجابی حقیقتا به معنی واقعی کلمه به روحیه پاک و مطهر جوانان ما آسیب می زند و آنها را آلوده می کند و فضای روانی جوانان و جامعه را آسیب می زند و برهم می زند و طبیعتا در پی آن رفتارهای ناهنجار دیگری خود را بروز می دهد.

 

 

وی گفت: وقتی رفتارهای ناهنجار بروز پیدا کرد، طبیعتا در میان مردم درگیری ها و اختلافات شدید ایجاد می شود و همه این موارد از مسایل اجتماعی است که با رعایت نکردن حجاب و بی حجاب بیرون آمدن افراد آثار سوء در جامعه ایجاد می شود.

کد خبر 1260301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha