شهر قم در سالروز میلاد کریم اهل بیت(ع) غرق در شادی و سرور است

همزمان با سالروز ميلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) شهر قم سراسر شادی و سرور است و مردم قم این روز بزرگ را یه جشن نشسته اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم،‌ در سالروز ميلاد امام حسن مجتبی(ع) شهر قم سراسر غرق در نور و سرور است و مردم ولایت مدار این شهر با چراغانی خانه‌ها، مساجد و تکایا به جشن نشسته‌اند.

 

بر اساس این گزارش در حال حاضر نیز مجاوران و زائران حضرت معصومه (س) در حرم مطهر آن حضرت حضور پیدا کرده اند تا تا این روز بزرگ را به آن حضرت تبریک بگویند.

 

همچنین مردم این عید بزرگ را به یکدیگر تبریک می‌گویند و  به صورت خودجوش با آذین‌بندی در نقاط مختلف شهر، این روز را به جشن نشسته اند.

 

همچنین به مناسبت سالروز ولایت آن حضرت از شب گذشته در حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران برنامه‌هایی از جمله مولودی خوانی، سرودخوانی و سخنرانی در حال برگزاری است.

 

همچنین خادمان حرم حضرت معصومه سلام الله علیها به مناسبت میلاد امام حسن علیه‌السلام، مضجع شریف بانوی کرامت را گل‌آرایی کردند.

 

ضیافت کریمانه حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)  نیز شب گذشته به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع) با برپایی سفره افطاری برای زائران و مجاوران حرم برگزار شد.

 

حضرت امام حسن بن علی المجتبی (علیه السلام) دومین امام شیعیان جهان و سبط اکبر رسول مکرم اسلام حضرت خاتم الانبیاء (ص) است. پدر ایشان حضرت امیرالمؤمنین و امام المتقین علی ابن ابی طالب (ع) و مادر ارجمندشان حضرت فاطمه زهرا (س) دختر پیامبر خدا (ص) و بزرگ بانوی دو عالم است.

 

آن حضرت (ع) در سن ۲۷ سالگی و پس از حادثه دهشتناک ضربت خوردن پدر بزرگوار خود امام علی (ع) در مسجد کوفه و شهادت ایشان در ۲۱ رمضان سال ۴۰ هجری قمری، به امر خدا و طبق وصیت آن حضرت (ع) به مقام امامت رسید.

 

مدت امامت آن حضرت (ع) ۱۰ سال به طول انجامید و نزدیک به ۶ ماه هم به اداره امور مسلمین پرداخت. در این مدت معاویه که دشمن سرسخت امام علی (ع) و خاندان آن امام همام (ع) بود.آن امام همام (ع) سرانجام در سن ۴۷ سالگی، به اغواء و تحریک معاویه و به دست همسر خود (جعده)، بواسطه آب زهرآلودی مسموم شد و به شهادت رسید.


 

کد خبر 1260385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha