ضیافت افطاری آستان مقدس حسینی به نام امام حسن مجتبی(ع) برپا می شود

آستان مقدس امام حسین(ع) به مناسبت میلاد کریم اهل بیت(ع) ضیافت افطاری را به نام امام حسن مجتبی(ع) برای فقیران و ایتام برپا می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس امام حسین(ع)، حرم امام حسین(ع) به مناسبت میلاد کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی(ع) برنامه یکپارچه ای را آماده کرده است.

 

علی کاظم سلطان، عضو هیئت مدیره آستان مقدس حسینی گفت: این آستان مقدس با همکاری بخش‌های مختلف خود برای برگزاری مراسم میلاد امام حسن مجتبی(ع) آماده شده است. به همین دلیل، این آستان روز جمعه 18 فروردین 1402 مطابق با 16 ماه مبارک رمضان سفره افطاری به نام امام حسن مجتبی(ع) را پهن می کند و به یک‌هزار وعده غذا به فقرا و ایتام داده خواهد شد.

 

وی ادامه داد: جشن‌های میلاد امام حسن مجتبی(ع) ادامه خواهد داشت، به طوری که جشن بزرگی در استان نجف اشرف به همت مرکز مطالعات تخصصی امام حسن(ع) برگزار خواهد شد. این جشن در نجف اشرف علاوه بر جشنی است که قرار است امروز در استان بابل برگزار شود.

 

سلطان تاکید کرد: این آستان جشن باشکوهی را با همکاری نهادها و هیئت‌های مختلف در کربلای معلی شب نیمه ماه رمضان(16 فروردین 1402) در صحن حضرت زینب برگزار کرد.

 

وی افزود: شعرخوانی و برافراشتن پرچم امام حسن(ع) در آستان مقدس امام حسین(ع) از جمله برنامه‌های این جشن بود.

 

مسئولان آستان‌های مقدس امام حسین و حضرت عباس(ع) صحن و رواق‌های این دو آستان با پرچم‌ها سبزرنگ و گل‌های طبیعی تزئین کردند.

 

آستان مقدس حسینی فعالیت‌ها و جشن‌های میلادی را به همین مناسبت در داخل و خارج از استان  کربلای معلی برگزار می کند.

کد خبر 1260427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha