شب خاطره روایت پیشرفت در ۲ نقطه خرسان جنوبی برگزار می‌شود

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی از برگزاری شب خاطره روایت پیشرفت در کارخانه کویر تایر و روستای دهسلم به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مجید کریمیان-رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی - عصر امروز پنجشنبه (۱۷ فروردین) در جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: امسال نیز مطابق سال های گذشته از ۲۰ تا ۲۷ فروردین ماه برنامه‌های متعددی برای گرامیداشت هفته هنر انقلاب در نظر گرفته شده است.

 

وی از برگزاری یادواره شهید هنرمند مسعود تواضع در بیرجند خبر داد و افزود: برگزاری شب خاطره روایت پیشرفت در کارخانه کویر تایر و روستای دهسلم، برگزاری شب شعر آیینی، اکران آثار خوشنویسی در نگارخانه بهمن، برگزاری کارگاه هم‌نویسی با محوریت اندیشه شهید آوینی و شهادت حضرت علی(ع)، اکران مجموعه عکس از قندهار تا شرهانی با مضوع جهاد مشترک مردم ایران و افغانستان و برگزاری شب خاطره شهید مهاجر احسان اسماعیلی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده شاخص برای گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در استان است.

 

کریمیان با اشاره به برگزاری شب خاطره شهیدای آزادی قدس شریف(شهید فریدون مقدوری و شهید مرتضی بصیری‌پور) در استان، ادامه داد: همچنین خرید آثار هنرمندان استان با محوریت حوزه ایثار و شهادت توسط ادارات جهت تهیه سید فرهنگی برای کارکنان دولت از دیگر برنامه‌های شاخص در این هفته خواهد بود.

 

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با بیان اینکه هنرواره ملی ابابیل برگزار خواهد شد، عنوان کرد: رونمایی از پوستر هنر انقلاب در نماز جمعه مرکز استان و شهرستان‌ها، غبارروبی مزار شهدا با محوریت شهدای هنرمند، برگزاری نمایشگاه آثار مکتوب و تجسمی در نماز جمعه استان، اکران فیلم غریب در سینما بهمن و شبکه فیلم سیار استان، برگزاری پویش سرود در پارک‌های شهر بیرجند  و دیگر شهرهای استان و برگزاری شب‌های شعر آئینی و شعر مقاومت از جمله برنامه‌های عمومی تدارک دیده برای اجرای در هفته هنر انقلاب اسلامی در سطح استان است.

 

۲۰ فروردین سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی در تقویم ملی کشور نامگذاری شده است.

 

کد خبر 1260450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha