رشد تولید و اشتغالزایی ایثارگران از اولویت‌های بنیاد شهید است

نورانی، با بیان اینکه در خوزستان بیش از ۱۱ هزار ایثارگر بیکار داریم، گفت: بتوانیم هم در بخش رشد تولید و هم اشتغالزایی که از اولویت‌های اصلی بنیاد شهید است با تعامل بین دستگاه‌ها خدمتی را انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، در جلسه کمیته فنی اشتغال و اجرای ماده ۳۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران امروز با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، مسئولان تعاون کار و رفاه اجتماعی، شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان، معاون طرح و برنامه اداره کل صمت و مسئول ایثارگران جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

 

حسن نورانی، در این جلسه، اظهار کرد: این نشست در راستای تحقق شعار سال «مهار تورم، رشد تولید» برگزار شده که امیدواریم بتوانیم هم در بخش رشد تولید و هم اشتغالزایی که از اولویت‌های اصلی بنیاد است با تعامل بین دستگاه‌ها خدمتی را انجام دهیم.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، با بیان اینکه در استان بیش از ۱۱ هزار ایثارگر بیکار داریم و در صدد هستیم در این بخش جهش داشته باشیم، افزود: ایثارگرانی داریم که دارای مدارک تحصیلی و تخصص‌های مختلفی هستند که می‌توانیم از ظرفیت آنها در این زمینه استفاده کنیم.

 

وی اشاره به اینکه قانون راهکارهای صحیح و درستی را انجام داده و ما هم به عنوان مجری و متولی در این قضیه فعالیت کنیم، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی به کارفرما و صاحبان مشاغل نکته مهمی است که باید به آن توجه شود تا کسانی که کارفرما هستند، راغب شوند و از این تسهیلاتی که قانون گذاشته استفاده کنند.

 

لازم به ذکر است، ماده ۳۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران: به منظور تشویق کارفرمایان کارگاه‌ها به جذب مشمولان موضوع ماده (۲۹) این قانون، دولت موظف است کارفرمایانی را که با هماهنگی بنیاد پس از اخذ تعهدات لازم و انعقاد قراردادی که مبین تعهدات طرفین باشد اقدام به جذب نیرو در راستای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز خود می‌نمایند،

 

ماده ۲۹ قانون جامع خدمات‌ رسانی به ایثارگران: خانواده شاهد، جانبازان، همسر و فرزندان جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، آزادگان و همسر و فرزندان آنان مشروط بر آن که فاقد شغل و درآمد بوده و واجد شرایط شغل مورد نظر باشند می‌توانند از خدمات این فصل برخوردار شوند. رزمندگان و خواهر و برادر شاهد در اولویت ‌بعدی برای استفاده از خدمات موضوع این فصل هستند.

 

کد خبر 1260451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha