دولت لایحه مدیریت خدمات کشوری جدید را به مجلس بیاورد

دلخوش اباتری گفت: دولت باید حتما لایحه مدیریت خدمات کشوری جدید را به مجلس بیاورد تا همه کارکنان بتوانند با عدالت از حقوق و مزایا بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، سید کاظم دلخوش اباتری - نماینده مردم شهرستان صومعه‌سرا در مجلس و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی- شامگاه پنجشنبه( ۱۷ فروردین) در گفت‌و‌گوی خبری ضمن اشاره به شعار مهار تورم رشد تولید اظهار داشت: متاسفانه در کشور ما آنطور که باید از تولید حمایت نمی‌شود در حالیکه برای حمایت از تولید خلأ قانونی نداریم.

 
نماینده مردم شهرستان صومعه‌سرا مجلس با بیان اینکه قوانین حمایتی از تولید به خوبی اجرایی نمی‌شوند تصریح کرد: اگر مدیریت درست در کشور عملی شود می توان شعار سال مقام معظم رهبری را برای کاهش دغدغه مردم تحقق بخشید.
 
دلخوش اباتری ضمن نقد برخی از عملکردهای اقتصادی دولت اذعان کرد: در صورتی که برخوردهای سلیقه‌ای عملی نشوند و دستگاههای اجرایی همان چیزی را که در بودجه نوشته شده پیاده کنند ما دچار بحران نخواهیم شد.
 
نماینده مردم شهرستان صومعه‌سرا در مجلس از نحوه توزیع آرد در کشور انتقاد کرد و با بیان اینکه چنین روشی هزینه دولت را افزایش می‌دهد افزود: قبل از عید اعلام کردند هرکسی می‌تواند با مراجعه به بانک پنج هزار دلار ارز دریافت کند در حالیکه فقط افراد توانمند می‌توانند چنین کاری را انجام دهند.
 
وی یادآور شد: یکی از دغدغه‌های ما در سال جدید این است که چطور می‌توان بودجه کشور را تامین کرد از طرفی هزینه‌ها روز به روز بالاتر می‌رود و با این مشکلات ارزی ما در بحث تامین داروی مورد نیاز هم به مشکل بر خواهیم خورد البته مجلس پای کار است تا بتواند متمم‌ها را در اختیار دولت بگذارد.
 
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در مورد تصمیمات جدیدی که برای شرکت نامزدها در انتخابات اتخاذ شده هم اضافه کرد: ممانعت از نامزدی مجدد افرادی که سه دوره نماینده بودند همه اینها با قانون اساسی مغایرت دارد و تا صحن مجلس و سپس شورای نگهبان تصمیم نگیرد، اتفاقی نخواهد افتاد.
 
دلخوش اباتری ابراز داشت: براساس اصل ۵۳ قانون اساسی هرگونه دریافت و پرداخت باید از طریق خزانه‌داری کل و بر اساس قانون انجام بشود و تاکید داریم دولت حتما لایحه مدیریت خدمات کشوری جدید را به مجلس بیاورد تا همه کارکنان بتوانند با عدالت از حقوق و مزایا بهره‌مند شوند.
 
نماینده مردم شهرستان صومعه‌سرا در مجلس در ادامه به موضوعات شهرستانی اشاراتی داشت و اضافه کرد: مذاکراتی را انجام دادیم تا برای مقابله با کم آبی پمپ های روبین در اختیار کشاورزان قرار گیرد و برای لایروبی آب بندان ها هم اعتبارات خوبی گذاشته‌ایم به طوریکه تاکنون ۵۰ درصد از آب بندان‌های شهرستان صومعه‌سرا لایروبی شده‌اند.
 
وی از برگشت مجدد برنج به جمع محصولات استراتژیک کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: قیمت انواع کودهای شیمیایی مورد استفاده در مصارف کشاورزی از ۳۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده بود که با مذاکراتی که انجام دادیم از اجرای آن جلوگیری به عمل آوردیم.
 
کد خبر 1260486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha