توجه به سیره عملی حضرت امیرالمومنین(ع) زمینه بهبود وضعیت سیاسی اجتماعی جامعه است

آیت الله حسینی همدانی توجه به سیره عملی حضرت امیرالمومنین(ع) زمینه بهبود وضعیت سیاسی اجتماعی جامعه خواند و گفت: ماه رمضان به عنوان ماه خودسازی فرصت موثری است تا با الگوبرداری از سیره و منش امیرالمومنین(ع) نسبت به بهبود مسائل اجتماعی اهمیت اساسی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز عبادی سیاسی ظهر جمعه 18 فروردین با توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی به مناسبت 20 فروردین سالروز شهادت شهید آوینی و روز فناوری هسته ای از جمله ایامی است که بار دیگر به توانمندی جوانان و دانشمندان در زمینه غنی سازی اورانیوم می توان توجه داشت.

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: ماه رمضان به عنوان ماه خودسازی فرصت موثری است تا با الگوبرداری از سیره و منش امیرالمومنین(ع) نسبت به بهبود مسائل اجتماعی اقدامات اساسی صورت داد.

 

وی توضیح داد: فقرزدایی در جامعه، انتخاب مدیران شایسته و مدبر با هدف بهبود زندگی مردم از جمله شاخص های سیره حکومتی حضرت علی(ع) که ایشان اگر فردی مرتکب خطایی می شد او را عزل و اموال او را مصادره می کردند.

 

حسینی همدانی ادامه داد: توجه و عمل به سیره حضرت علی(ع) در جامعه امروز ما در قالب طرح شفافیت در جامعه اعمال می شود اینکه نمایندگان مجلس و وزرا با پذیرش طرح شفافیت خود را متعهد به حفظ حقوق بیت المال نمایند.

 

وی با اشاره به اهمیت رشد صنعت هسته ای در ایران به واسطه همت جوانان دانشمندان بیان کرد: استعدادهای بی نظیر جوانان ایرانی در تمامی زمینه ها به خصوص بحث انرژی صلح آمیز هسته ای قابل تقدیر است.

 

به گفته وی، یکی از برنامه های دشمنان و مخالفان پیشرفت ایران مانع تراشی و القاء عدم نیاز به فناوری هسته ای بود که در این زمینه ایران برای تأمین سوخت انرژی هسته ای نیازمند بهره برداری از فناوری هسته ای بود و در نهایت در این خصوص با تلاش دانشمندان به موفقیت های قابل تأملی دست یافت.

 

خطیب نمازجمعه کرج اظهار کرد: ایالات متحده امریکا در طول چهار دهه از انقلاب جمهوری اسلامی ایران نتوانسته است دست از توطئه ها و نیرنگ های خود بردارد و همواره در این مسیر با ایادی دیگر استکبار اقدام هایی را داشته است ولی راه به جایی نبرده است.

 

حسینی همدانی توضیح داد: آنچنان که رهبر انقلاب فرمودند نظام های لیبرال دموکراسی و استکباری به زودی سرنگون می شوند و ظلم های آنان بی جواب نمی ماند.

 

وی با اشاره به اینکه استکبار در هر برهه ای که ضعیف عمل شده است عامل فشارها را تقویت کرده است توضیح داد: تحریم های ناجوانمردانه به واسطه اقتصاد درون زا از بین خواهد رفت.

 

امام جمعه کرج با بیان این مطلب که تمامی مسلمانان و آزادی خواهان جهاد فلسطین را مسئله خود بدانند بیان کرد: انتفاضه جدید توانسته است ضربه های راهبردی به رژیم غاصب فلسطین وارد کند.

 

آیت الله حسینی همدانی در پایان با تقدیر از حضور رئیس قوه قضائیه طی سفر به البرز خاطرنشان کرد: وعده قطعی انتقال زندان رجایی شهر از کرج به خارج از شهر با فراهم آوردن مقدمات اقدام مناسب و قابل تقدیری است.

 

 

کد خبر 1260532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha