دولت برای تحقق مطالبه عمومی جامعه در بحث برخورد با بی حجابی ها ورود کند

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به منویات رهبری در دیدار با مسئولان نظام مبنی براینکه حجاب محدودیت شرعی و قانونی است نه محدودیت دولتی و کشف حجاب نیز حرام شرعی و سیاسی است، گفت:دولت برای تحقق مطالبه عمومی جامعه در بحث برخورد با بی حجابی ورود کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه درمازندران و امام جمعه ساری- امروز(۱۸ فروردین) در خطبه های نمازجمعه ساری در بین نمازگزاران و روزه داران حاضر در مصلی امام خمینی(ره) اظهار کرد: حضرت علی(ع) در آخرین سفارشات کتبی خویش در ساعاتی قبل از شهادت بعد از ضربت خوردن به فرزندان و دیگرانی که این نامه را خواهند خواند فرمودند: همه را سفارش می کنم باتقوا باشید، چرا که همه خوبی ها در پرتو تقواپیشه گی است.

 

وی به روز هنر انقلاب اسلامی و سالرزو شهادت سیداهل قلم مرتضی آوینی اشاره کرد و گفت: سالروز شهادت امام علی(ع) اولین شهید محراب را پیش رو داریم قدر شب های بافضیلت قدر را بدانیم و استفاده بهینه از این شب های بافضیلت داشته باشیم.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به مناسبت‌های پیش روی هفته آینده از جمله شهادت آیت الله محمد باقر صدر و خواهرش،شهادت امیر صیاد شیرازی، وشهادت سردار محمد حسن طوسی، افزود: خدمات این شهدای والامقام را ارج می نهیم و امنیت را مرهون خون این شهدا هستیم.

 

وی همچنین سالروز تأسیس حساب ۱۰۰ به فرمان حضرت امام خمینی(ره)و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را گرامی داشت و گفت: این دو نهاد خدمات شایسته‌ای را به ویژه در حوزه خدمت رسانی به نیازمندان ارائه کرده‌اند.

 

امام جمعه ساری با بیان اینکه حضرت علی(ع) در آخرین سفارشات خویش قبل از شهادت همگان را به رعایت نظم دعوت کردند، خاطرنشان شد:نظم در زندگی اجتماعی و جامعه ارزش و اهمیت بسیار فراوانی دارد.

وی در ادامه سخنانش به فرمایشات هفته گذشته مقام معظم رهبری در جمع مسئولان و کارگزاران نظام اشاره کرد و گفت: در صورت عدم پیش‌بینی برای تأمین کمبودها و افزایش واردات کمر تولید می شکند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه حرکت به سمت واردات به تولید داخلی آسیب می‌زند، افزود: برای تأمین اقلام و کالاهای اساسی باید برنامه ریزی شود تا نیازمند واردات نباشیم.

 

وی با اشاره به منویات رهبری برای تحقق شعار سال جاری، بیان کرد: همچنین معظم له برای داشتن انتخابات درست توصیه هایی داشتند که برای حضور حداکثری مردم در انتخابات و داشتن انتخابات سالم باید به این توصیه ها توجه داشته باشیم.

امام جمعه ساری با اشاره به منویات مقام معظم رهبری پیرامون عفاف و حجاب گفت: رهبری در دیدار با مسئولین نظام فرمودند حجاب محدودیت شرعی و قانونی است نه محدودیت دولتی و کشف حجاب نیز حرام شرعی و سیاسی است.

 

وی با ابراز نگرانی از اینکه بعضا مشاهده می‌شود برخی مسئولین درباره حجاب برنامه منسجم و منظمی ندارند، خاطرنشان شد: تمامی دستگاه‌ها و نهادها نیازمند یک اقدام واحد و برنامه جامع در زمینه عفاف و حجاب هستند.

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید بر اینکه مردم به کشف حجاب و بی حجابی موجود در جامعه انتقاد دارند، خواستار توجه دولت به این خواست و مطالبه عمومی شد.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1260549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha