برکاتی که با روحیه جهادی بچه‌های مسجد ولیعصر(عج) به محرومان کشور می‌رسد

کانون فرهنگی هنری مسجد جامع ولیعصر(عج) با عزم جهادی بچه‌های مسجد و طلاب نه‌تنها در شهرستان یزدان‌شهر منشأ خدمات پرشمار مومنانه شده بلکه با راه‌اندازی تشکل جهادی برکات توانسته در نقاط مختلف کشور خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری مسجد جامع ولیعصر(عج) یکی از کانون های مساجد فعال شهرستان یزدانشهر نجف آباد استان اصفهان است که در سال ۱۳۸۱ تاسیس شد و در محورهای مختلف فرهنگی، مذهبی، جهادی به مخاطبان خدمت رسانی می کند.

 

حجت الاسلام «پیمان قربانی پور»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت های کانون فرهنگی هنری مسجد جامع ولیعصر(عج) اظهار کرد: کانون در طول سال ها فعالیت تلاش کرده است با بهره گیری از ظرفیت نوجوانان و جوانان در برنامه ها کادر سازی و تربیت نیرو  داشته باشد و در همین راستا اتاق فکر ایده پردازی با مشارکت نوجوانان تشکیل شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد جامع ولیعصر(عج) با اشاره به اهتمام این کانون مسجدی به ارتقای جایگاه و منزلت زنان، افزود: کانون با بهره گیری از ظرفیت  نوجوانان و جوانان برنامه های مختلفی در شناساندن جایگاه و نقش

اثرگذار زنان برگزار می کند که می توان به همایش بانوی تراز انقلاب اسلامی با عنوان «سیدالنساء» در محورهای آموزشی، پژوهشی و تربیتی اشاره کرد.

 

 

حجت الاسلام قربانی پور با اشاره به همکاری کانون با آموزش و پرورش،سازمان ها و ارگان ها مختلف در برگزاری برنامه های مشترک گفت: برگزاری کلاس های آموزشی، فرهنگی، هنری و تقویتی برای دانش آموزان و تدارک اردوهای

متنوع برای آنها از طریق این همکاری ها دنبال می شود.

 

تشکل جهادی برکات

وی از راه اندازی تشکل جهادی «برکات» با حضور ۵۴ جوان طلبه فعال کانون خبر داد و افزود: این تشکل با شعار پرداختن  به امور خیر اولویت‌دار و بر زمین مانده در سراسر کشور تلاش می کند که فعالیت های مختلف را با هدف خدمت رسانی در محورهای معیشتی، توانمندسازی، آموزشی، تربیتی،فرهنگی، درمانی و ازدواج انجام دهد

 

مدیرکانون مسجد جامع ولیعصر(عج) خاطرنشان کرد: شهرستان رودبار جنوب کرمان، روستای نهضت آباد خاوری، دشت آزادگان و روستاهای آبادان از جمله نقاطی است که این تشکل در آنها خدمت رسانی می کنند. با توجه به اینکه تعدادی از فعالان جهادی کانون حافظ قرآن کریم هستند، در فعالیت های جهادی  آنها برنامه های تبلیغی قرآنی نیز دنبال می شود.

 

برپایی موکب بی بی شریفه

حجت الاسلام قربانپور به فعالیت موکب بی بی شریفه کانون نیز اشاره کرد و افزود: این موکب در مناسبت های مختلف در شهرستان یزدان شهر و نیز در ایام سالروز شهادت امام رضا(ع) در مشهد مقدس و سالروز وفات حضرت معصومه(س) در شهر قم در محورهای فرهنگی، ایستگاه صلواتی و پذیرایی و طبخ غذا، توزیع بسته های معیشتی به مخاطبان خدمت رسانی می کند. به طوری که در یک سال اخیر قریب ۵۰ هزار پرس غذا توسط این موکب طبخ و توزیع شده است. همچنین در ماه های محرم و صفر و در ایام پیاده روی اربعین در شهر نجف و در شهر کرمانشاه به زوار حسینی خدمات ارایه می دهد.

 

 

 

 
وی به فعالیت رسانه ای کانون فرهنگی هنری مسجد جامع ولیعصر(عج) نیز اشاره کرد و گفت: تهیه کلیپ و مستندهای تصویری از فعالیت های دیگر کانون است. همچنین کانون با فعالیت های تبلیغی در فضای مجازی توانسته منبع درآمد کسب کند و خوشبختانه بانیان و خیرین نیز در این زمینه مشارکت خوبی داشته اند و در پیام رسان های مختلف بیش از ۱۷ هزار نفر عضو گروه رسانه ای کانون هستند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد جامع ولیعصر(عج) از همکاری این کانون با کمیته امداد امام خمینی(ره) هم خبر داد و اظهار کرد: بیش از ۷۵۰ خانواده بی بضاعت را شناسایی کردیم که در مناسبت ها و ایام مختلف از آنها حمایت های معیشتی درمانی می شود و در سایر شهرها نیز حمایت های اینچنینی داریم.

 

 

 

 

حجت الاسلام قربانپور کارآفرینی و اشتغال زایی را از دیگر محورهای فعالیت این کانون فعال مسجدی برشمرد و گفت: با همکاری دفتر امام جمعه در سال های گذشته در پرورش ماهی های زینتی همکاری داشتیم و ضمن ایجاد اشتغال برای ۴۰ نفر توانستیم صادرات ماهی به کشور عراق نیز داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه بیش از  ۱۴۰ نفر در فعالیت های کانون به صورت مستقیم مشارکت دارند، خاطرنشان کرد: کتابخانه کانون با بیش از هفت هزار جلد کتاب توانسته به مخاطبان خدمات کتابخانه ای ارایه دهد و برای طلاب و روحانیون نیز خدمات کتابخانه ای به صورت تخصصی ارایه می دهد.

 

 

کد خبر 1260564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha