ممنوعیت استفاده از نمازخانه در مدارس دولتی کبک جنجال برانگیز شد

رهبران جامعه اسلامی در سراسر کبک اعتراض خود را به اقدام وزیر آموزش و پرورش برای تعطیلی نمازخانه‌ها در مدارس دولتی اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « ctvnews»، رهبران جامعه اسلامی در سراسر کبک اعتراض خود را به اقدام وزیر آموزش و پرورش برای تعطیلی نمازخانه‌ها در مدارس دولتی اعلام کردند.

 

متولیان چندین مسجد در یک بیانیه مشترک در این باره نوشتند: این تصمیم که در نیمه ماه مبارک رمضان اتخاذ شده است یک تصمیم متعصبانه و کاملا غیرقابل قبول است.

 

اعضای مرکز فرهنگی اسلامی کبک، انجمن اسلامی ریموسکی، انجمن فرهنگی اسلامی استان های شرقی نیز از امضاکنندگان این بیانیه بودند.

 

بیانیه آنها یک روز پس از آن منتشر شد که «برنارد درینویل»، وزیر آموزش و پرورش کبک  اعلام کرد که دستورالعملی مبنی بر ممنوعیت استفاده از نمازخانه‌ها در مدارس دولتی به تمام مدارس ارسال خواهد کرد.

 

رهبران اسلامی اعلام کردند که از تعطیلی نمازخانه‌ها در مدارس شوکه شده اند.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: ما همچنین از اینکه وزیر آموزش و پرورش جوانانی را که آینده همه ما هستند، مورد هجمه قرار داده اند، خشمگین هستیم.

 

امضا کننده‌های این بیانیه خطاب به وزیر آموزش و پرورش نوشتند: شما مسیر گفتگو را پیشنهاد نمی‌دهید و ما را وادار می‌کنید تا راه قانونی را که دو منشور حقوق و آزادی‌های کانادا و کبک به رسمیت می‌شناسند، در پیش بگیریم تا با این تصمیم مبارزه کنیم.

 

آنها در پایان تاکید کردند که مایل هستند با مسئولان همکاری کنند تا راه حل‌هایی بدون ایجاد دشمنی پیدا شود.

کد خبر 1260656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha