ضرروت توجه به کارکرد اجتماعی ستاد بازسازی عتبات عالیات

عباس‌زاده با تأکید بر ضرروت توجه به کارکرد اجتماعی ستاد بازسازی عتبات عالیات، گفت: این ستاد و مواکب اربعین یکی از مدل‌های خوب ورود مجموعه‌های مردمی برای مدیریت بحران و صحنه‌های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی- امروز شنبه (۱۹ فروردین) در جلسه هیأت امنای ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان با تأکید بر ضرورت توجه به کارکرد اجتماعی این ستاد اظهار کرد: هر کمکی که به ستاد بازسازی عتبات عالیات انجام‌ می‌دهیم در راستای مردمی‌سازی دولت می‌نواند موثر باشد.

 

عباس‌زاده با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات و مواکب اربعین یکی از مدل‌های خوب ورود مجموعه‌های مردمی و مدیریت صحنه‌های اجتماعی است، تصریح کرد: پس از سیل خوزستان، شهید سردار سلیمانی اولین مبدع این کار بود که موکب‌های ایرانی و عراقی را برای مدیریت بحران پای کار آورد.

 

وی افزود: در استان خراسان جنوبی نیز در زلزله بشرویه و همچنین قطعی گاز در زمستان یک مدل جامع از پای کار آمدن موکب‌های اربعین و امکانات آنان برای مدیریت بحران و رفع نیازهای عمومی مشاهده کردیم.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه موکب‌های اربعین در ایام نوروز امسال نیز برای خدمت‌رسانی در شرایط ویژه اعلام آمادگی کردند، گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات و موکب‌های اربعین ظرفیت فوق‌العاده و‌ مردمی دارای ساختار هستند که در تمام شهرستان‌ها و بخش‌ها و روستاها شکل گرفته است و پیشنهاد می‌شود دستگاه‌های اجرایی از این ظرفیت مردمی استفاده کنند.

 

عباس‌زاده بر تقویت پایگاه مردمی و اجتماعی ستاد عتبات عالیات و موکب‌های اربعین تأکید کرد و افزود: عملیات اربعین از پروژه‌های مهم و سالانه و بابرکت است و باید از همکاری دستگاه های اجرایی در سال گذشته قدردانی کرد که امیدواریم امسال هم این همکاری داشته باشد.

 

وی به مشارکت کارکنان دستگاه‌های اجرایی در بازسازی عتبات عالیات اشاره و تصریح کرد: در این راستا اگر بشود یک حرکت عمومی در شورای اداری آغاز خواهیم کرد تا کارمندان دولت به صورت داوطلبانه میزان کسر از حقوق خود برای کمک به بازسازی عتبات مقدسه در سال ۱۴۰۲ را اعلام کنند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به لزوم فراهم کردن نحوه مشارکت متمرکز کارمندان دولت در بازسازی عتبات عالیات، بیان کرد: مشارکت دادن همه مردم در این کار خیر و داوطلبانه بسیار موثر است.

 

عباس‌زاده با اشاره به برگزاری جلسه برنامه‌ریزی برای ایام اربعین حسینی در ایام پیش‌رو، عنوان کرد: اربعین سال گذشته با همکاری و مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی استان به خوبی برگزار شد و امیدواریم امسال هم با همکاری همه بتوانیم خدمت ویژه‌ای را در اربعین ارائه دهیم.

 

 

کد خبر 1260682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha