مشاوره حقوقی رایگان در مساجد قزوین ارائه می شود

نویسنده گفت: در سال گذشته در ۲۴ مسجد استان مشاوره حقوقی رایگان ارائه شد و در سال جاری هم این برنامه با حضور وکلا ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، محمد نویسنده- رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان قزوین- در نشست خبری که امروز (شنبه ۱۹ فروردین) در سالن جلسات مرکز وکلای قوه قضائیه قزوین برگزار شد، بیان کرد: مرکز وکلای قوه قضائیه هفدهم فرورین سال ۱۳۷۹ تأسیس شد که مهمترین هدف از تأسیس این مرکز، تسهیل ارائه خدمات قضایی و ارائه شرایطی است که عموم مردم بهتر از خدمات قضایی استفاده کنند.

 

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان قزوین ادامه داد: در کشور ۶۰ هزار نفر عضو این مرکز هستند و در استان قزوین هم ۸۰۰ نفر وکیل پایه یک دادگستری و کارآموز عضو مرکز وکلای قوه قضائیه استان هستند که ۴۵ درصد وکلا، خانم و ۵۵ درصد آقا هستند.

 

وی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱ این مرکز در حدود ۱۷۰ نفر پذیرش داشت که طی روزهای آینده برای این افراد اقدامات مربوط به کارآموزی انجام می شود.

 

نویسنده با اشاره به خدمات مرکز وکلای قوه قضائیه استان قزوین افزود: بخشی از خدمات ما ویژه همکاران است که تمدید سالانه پروانه وکالت، برگزاری نشست های آموزشی و تخصصی ویژه کارآموزان وکالت، ارائه خدمات آموزشی به همکاران و برگزاری نشست های علمی و تخصصی هفتگی با عنوان دوشنبه های حقوقی از جمله این فعالیت ها است که در سال گذشته ۸ هزار نفر ساعت مخاطب در برنامه دوشنبه های حقوقی داشتیم.

 

وی تصریح کرد: یکی از فعالیت های ما در زمینه فرهنگی و مذهبی است که شامل ارائه مشاوره حقوقی رایگان در مساجد می شود که در سال گذشته این اقدام در ۶ ماهه دوم سال و در روزهای یکشنبه در مساجد صورت گرفت.

 

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان قزوین اضافه کرد: در این برنامه وکلای ما در مساجد حضور یافته و در بازه زمانی ۲ تا سه ساعته ارائه مشاوره حقوقی رايگان در زمینه های مختلف داشتند که در سال گذشته این برنامه در ۲۴ مسجد اجرایی شد و امسال هم مشاوره حقوقی رایگان در مساجد ارائه خواهد شد.

 

وی تأکید کرد: مرکز وکلای استان احراز صلاحیت عمومی برگزیدگان وکالت ۱۴۰۱ را در خصوص استان های قزوین، البرز و زنجان را برعهده داشت که این کار برای ۵۰۰ نفر برگزیده حوزه وکالت انجام شد.

 

نویسنده در ادامه اعلام کرد: اقدام دیگر ما در حوزه ارائه خدمات به مردم است که در سال گذشته ۲۲ هزار نفر مشاوره حقوقی حضوری دریافت کردند و در خصوص ۱۵۰ پرونده معاضدتی و تسخیری ارائه خدمات داشتیم.

 

وی خاطر نشان کرد: حضور وکلا در مراجع قضایی و زندان ها برای ارائه خدمات و مشاوره حقوقی فعالیت دیگر این مرکز است و سعی کردیم کمک حال مردم باشیم.

 

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان قزوین به برنامه های این مرکز در سال جاری اشاره و اظهار کرد: یکی از برنامه های ما برای سال جاری برگزاری همایش عدالت ترمیمی در نظام قضایی ایران است که هدف این همایش بسط تفکر و شکل علمی ایجاد مصالحه و سازش بین طرفین دعوا است تا از تعداد پرونده های قضایی کاسته شود.

 

وی افزود: آزمون ورودی مرکز وکلا هم شهریور ماه امسال برگزار می شود و امسال هم ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر پذیرش در سطح استان خواهیم داشت.

 

نویسنده گفت: برنامه دیگر ما در سال جاری بهبود کیفی نیروی انسانی و همچنین ارتقای سخت افزاری و نرم افزاری فضای مرکز است.

 

وی در پایان در پاسخ به سوالی خصوص فعالیت کانون وکلا و مرکز وکلای قوه قضائیه یادآور شد: در آینده مرکز وکلا و کانون وکلا ادغام می شود و در واقع اگر مقاومت بی ثمر و بیهوده ای نداشته باشیم به سوی ادغام کانون های وکلا و مراکز وکلا حرکت خواهیم کرد.

 

کد خبر 1260688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha