نرم افزار قرآن نور بیش از ۱۲۰ ترجمه  و ۲۵۰ دوره تفسیر قرآن دارد

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به نرم افزار قرآن نور گفت: یک اپلیکیشن و یک نرم افزار همراه است که حدود ۲۵ دوره تلاوت قرآن از قاریان داخلی و خارجی و بیش از ۱۲۰ ترجمه و ۲۵۰ دوره تفسیر قرآن در خود دارد.

به گزارش خبرنگار شبستان؛ حجت الاسلام و المسلمین دکتر «محمد حسین بهرامی» رییس مرکز تحقيقات کامپيوتری علوم اسلامی (نور) با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان با اشاره به وظایف حوزه های علمیه در اجرایی کردن شعار سال مبنی بر«مهار تورم و رشد تولید» گفت: مساله اقتصاد از مهمترین دغدغه های رهبر انقلاب در نام گذاری سالهای متمادی اخیر بوده که نشان دهنده توجه ویژه ایشان به این مساله و لزوم اقدامات اصلاحی در این بخش مهم است؛ این تاکیدات هر ساله نشان دهنده این است که هنوز با وضعیت مطلوب اقتصادی فاصله داریم.

 

وی اظهار کرد: مراکز فرهنگی از جمله مراکز حوزوی در دو سطح درگیر موضوع شعار سال که یک موضوع اقتصادی است، هستند. شاید در نگاه اول این طور تصور شود که ما یک مرکز اقتصادی نیستیم و طبیعتا مخاطب این حرف هم نمی باشیم، ولی از دو جهت مراکزی همانند مراکز ما مخاطب شعار سال هستند. یک جهت نقشی است که مراکز حوزوی مانند مرکز نور، می تواند در رابطه با فرهنگ سازی در این حوزه داشته باشد. با توجه به اینکه تحقق این اتفاقات اقتصادی نیازمند یک زیرساخت فرهنگی در جامعه است لذا در نگاهمان نسبت به تولید، مصرف و مسایل اقتصادی جامعه نیازمند فرهنگ سازی هستیم که به نحوی عمل مردم به سمت کاهش تورم و افزایش تولید پیش رود.

 

حجت الاسلام بهرامی تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند: این اتفاقات (شعار سال) جز با مردمی شدن اقتصاد تحقق نخواهد یافت و مراکز فرهنگی می توانند در این زمینه نقش مهمی ایفا کنند. بخش دیگر اجرایی کردن شعار سال بر عهده موسسات و مراکز فرهنگی است. با توجه به بودجه ای که به این مراکز اختصاص پیدا می کند لازم است تلاش کنند، بیشترین سهم را در تولید محصولات فرهنگی و عرضه خدمات به جامعه و مخاطبان خود داشته باشند تا با حداکثر بهره وری بیشترین تاثیرگذاری را در حوزه فعالیتی خود داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی یکی از مهمترین راهکارها برای اجرایی شدن شعار سال امسال است اظهار کرد: ما هم در قالب پایگاه «حوزه نت» مرکز که یکی از پر مخاطب ترین حوزه های معارف اسلامی به زبان فارسی است در حال پی گیری مباحث فرهنگی شعار سال هستیم و  امیدواریم در مرکز تحقيقات کامپيوتری علوم اسلامی هم حجم قابل توجهی از تولیدات محصولات فناورانه را در حوزه های مختلف علوم اسلامی برای مخاطبان گروهی، تخصصی، داخلی و خارجی عرضه کنیم.

 

وی با اشاره به فعالیت های مرکز کامپیوتری نور گفت: مرکز کامپیوتری نور حدود 33 سال است که در راستای ایجاد دسترسی برای محققان و علاقه مندان به مباحث اسلامی به منابع و متون فعالیت می کند. حجت الاسلام بهرامی با بیان اینکه ما در این حوزه نرم افزارهای مختلفی را تولید کردیم بیان کرد: همچنین پایگاه های مختلفی را راه اندازی کردیم. در سال های اخیر بیشترین تلاش و همت ما در رابطه با عرضه محصولات موبایلی است.

 

وی با اشاره به نرم افزار قرآن نور اظهار کرد: این نرم افزار یکی از مهمترین محصولاتی است که ارایه دادیم. یک اپلیکیشن و یک نرم افزار به همراه است که حدود 25 دوره تلاوت قرآن از قاریان داخلی و خارجی، بیش از 120 ترجمه قرآن کریم و بیش از 250 دوره تفسیر در رابطه با تجزیه و ترکیب قرآن کریم، مباحث لغوی و مجموعه اطلاعاتی که علاقه مندان قرآن در مراجعه به این کتاب الهی نیاز دارند را در خود جای داده است لذا ما سعی کردیم در قالب این نرم افزار تلفن همراه با عنوان «قرآن نور» عرضه کنیم.

 

رییس تحقیقات کامپیوتری اسلامی تصریح کرد: این نرم افزار اکنون در حوزه های مختلف اندروید مثل بازار و مایکت و ابزارهای دیگر در دسترس و قابل استفاده است.

کد خبر 1260727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha