یادواره شهدا، محفلی برای پاسداشت مقام ایثار و شهادت است

نجفی با بیان اینکه یادواره شهدا، محفلی برای پاسداشت مقام ایثار و شهادت و ارزش های اسلامی است، گفت: تکریم شهدا و خانواده های معظم این مردان خدایی درحقیقت حرکت در مسیر شهدا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سرهنگ علی نجفی- فرمانده سپاه ناحیه نکا، عصر شنبه( ۱۹ فروردین )در  هفدهمین یادواره ۴۳۷ شهید شهرستان نکا با محوریت سردار سرلشکر شهید محمدحسن قاسمی طوسی قائم مقام لشکر ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس در مصلای نکا، ضمن اشاره به رشادت های رزمندگان لشکر خطن شکن ۲۵کربلا در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: همه ما مدیون شهدا و خانواده شهدا هستیم و بزرگداشت نام و یاد شهدا دینی است که بر گردن داریم و باید ادا کنیم.

 

وی افزود: از ماه‌ها قبل ستاد یادواره سردار طوسی و ۴۳۷ شهید سرافراز شهرستان نکا تشکیل و با برنامه ریزی منسجم ، تلاش شد تا با هدف پاسداشت مقام شهید و شهادت مراسم در شأن شهدا برگزار شود.


نجفی با بیان اینکه حضور بزرگان و علما و مسئولان در این‌مراسم بیانگر ارزش به مقام شهید و شهادت است، یادآور شد: همه ما باید بالگوبرداری از شهدا و حرکت در مسیر این مردان خدایی، زندگی و سبک زندگی شهدا را الگوی زندگی خود قرار دهیم.


وی گفت: یادواره شهدا، محفلی برای پاسداشت شهید و شهادت و ارزش های اسلامی است و باید برای برپایی این‌محافل بیش از پیش تلاش شود.

 

نجفی یا قدردانی از حضور  حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لایینی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران،  حجت الاسلام محمدصادق محمدی لایینی امام جمعه نکا، عبدالرضا بابایی فرماندار نکا، روحانیون، مردم همیشه در صحنه و خانواده شهدا، مسئولان شهرستانی و استانی، خدام بارگاه ملکوتی امام هشتم، آیت الله سلیمانی نماینده مجلس خبرگان رهبری به عنوان سخنران‌مراسم و همچنین  عارف مداح این‌مراسم از آستان قدس رضوی افزود:  امروز وظیفه سنگینی برعهده داریم و همه‌ما باید در  برابر توطئه های دشمنان ایستاده و عظمت ایران اسلامی را به جهانیان‌نشان دهیم.


به گزارش شبستان، هجدهم فروردین ماه سال‌روز شهادت سردار محمدحسن قاسمی طوسی قائم مقام لشکر ۲۵ کربلا  مازندران است؛ سرداری که بیشتر از همه با عنوان مالک اشتر جهبه‌های جنگ در دوران دفاع مقدس و قهرمان نبرد ۷۸ روزه لشکر ۲۵ کربلا در عملیات والفجر۸ شناخته می‌شود و دارای سابقه مبارزات سیاسی در دوران رژیم ستمشاهی نیز است.


سردار محمدحسن قاسمی طوسی‌ که دو برادر دیگرش هم در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند، در سال ۱۳۳۷ در روستای «طوس‌کلا» از توابع شهرستان نکا دیده به جهان گشود و در ۱۸ فروردین ماه سال ۱۳۶۶ در سن ۲۹ سالگی در شلمچه با اصابت ترکش‌های خمپاره عراقی‌ها به شهادت رسید و مفقود شد و پیکر مطهر این شهید والامقام  سال ۱۳۷۴ بعد از هشت سال گمنامی در نکا تشییع و در گلزار شهدای روستای طوس کلا به خاک سپرده شد.

کد خبر 1260760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha