آثار شهید آوینی بیانگر شاخصه های قلم و هنر متعهدانه است

حجت الاسلام و المسلمین ارجمندفر با اشاره به عمق مطالعات و روزآمدی شهید آوینی گفت: آثار برجای مانده از شهید سیدمرتضی آوینی، حقیقتاً بیانگر مؤلفه ها و شاخصه های قلم و هنر متعهدانه است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر سعید ارجمندفر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم گفت: بیستم فروردین ماه یادآور شهادت بزرگمردی است که با تعهد و روحیه انقلابی و اسلامی و منش اخلاقی و انسانی خود، آثاری در عرصه هنر و قلم خلق کرد که همچنان منشأ الهام بسیاری از جوانان این مرز و بوم در مسیر رشد و تعالی است.

 

وی با اشاره به این که شهید آوینی، هنرمندی بود که با آثار ماندگارش، شاخصه ها و مؤلفه های هنر متعهد را در دوران خود و دوران پس از شهادتش به خوبی نشان داد، افزود: یکی از آن چیزهایی که باعث ماندگاری و تأثیرگذاری فوق العاده شهید آوینی شد، اخلاص و تقوای والای ایشان بود به این معنا که اگر قلم می زد، اگر مستند یا اثر هنری تولید می کرد، رضای خدای متعال در درجه اول برایش مهم بود.

 

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) همچنین گفت: از دیگر ویژگی های بارز شهیدآوینی، عمق مطالعات و روزآمدی ایشان بود و لذا به عنوان مثال در بحث سینما، فیلم های روز دنیا را ملاحظه می کرد و با نگاه دینی و انقلابی و عرفانی خود به تحلیل آن ها می پرداخت و به همین خاطر برای توده های مردم و به ویژه نسل جوان شیفته هنر هفتم، حرف برای گفتن داشت.

 

وی بیان داشت: ایشان در ماندگارترین اثرش یعنی روایت فتح در قالب مستند با کلام خاص عرفانی خود، دریچه هایی از معرفت را در دوران دفاع مقدس به مردم نشان داد که همچنان تماشای قسمت های مختلف این اثر بسیار الهام بخش و تماشایی است و انسان را در مسیر نورانیت و حقانیت قرار می دهد.

کد خبر 1260804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha