شب های قدر، بهترین زمان مقبولیت توبه به درگاه الهی است

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه در شب های قدر، درهای توبه به روی انسان باز است، گفت: شب های قدر، بهترین زمان مقبولیت توبه به درگاه الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام موسوی، امام جمعه قیدار در محفل انس با قرآن کریم که به همت کانون فرهنگی و هنری نینوا، مسجد باب الحوائج روستای دلایر سفلی برگزار شد، بر ضرورت احیای شب های قدر تاکید کرد و گفت: این شب ها فرصت مناسبی برای آمرزیده شدن گناهان است.

 

وی با بیان اینکه ماه رمضان، تنها ماهی است که در قرآن کریم به آن اشاره شده است، گفت: خداوند در معرفی ماه رمضان، آن را با قرآن کریم معرفی می کند. ماه رمضان، ماهی است که قرآن کریم در آن ماه نازل شده است.

 

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: برگزاری محافل قرآنی و جزء خوانی در مساجد تا حدودی از مجهوریت قرآن کریم کاسته است ولی باید بدانیم که علت تمام آسیب های اجتماعی و اخلاقی در جامعه ناشی از فاصله ما قرآن کریم است.

 

امام جمعه قیدار با بیان اینکه قرآنی تجلی کامل و اعظم الهی است، گفت: ماه رمضان و شب قدر فرصت خوبی است که با توسل به قرآن کریم تجلی اعظم را درک کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم درمان تمام دردهای ما است، گفت: قرآن کریم در ماه رمضان ویژگی خاصی دارد و اگر قرار است انسان با یک ختم کامل به تعالی رسید در ماه رمضان با یک آیه قرآن می تواند به تعالی رسید.

 

امام جمعه قیدار با یادآوری اینکه شب قدر یکی از شب های خاص و عزیز در نزد خداوند است، گفت: خواندن یک آیه در این شب های عزیز برابر با ختم قرآن کریم است.

 

وی با اشاره به اینکه در شب های قدر درهای توبه به روی انسان باز است، گفت: در این شب خداوند مژده آمرزیده شدن گناهان انسان را داده است و باید این شب ها را احیا کرد.

 

کد خبر 1260821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha