مقابله با کشف حجاب نیازمند اقدام حاکمیتی   است/ ۸۰ درصد مردم به حجاب اعتقاد دارند

طالبی با بیان اینکه در موضوع حجاب بیش از گذشته نیازمند جهاد تبیین و مباحث فرهنگی هستیم، گفت: مقابله با کشف حجاب نیازمند اقدام حاکمیتی است که این اقدام به معنای باتوم نیست.

سارا طالبی، مدیر موسسه عالی رفیعه المصطفی با حضور در غرفه  خبرگزاری شبستان در بخش نهادها و موسسات سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مورد موضوع حجاب گفت: در رابطه با بحث حجاب در این مدت چالش های زیادی ایجاد شد اما آنچه از ابتدا برای ما بدیهی بود، این است که دعوت به خیر به عنوان وظیفه انقلاب اسلامی و هر یک از اقشار مردم است و وقتی این دعوت نتیجه می دهد که اقتدار حفظ شود.

 

 

طالبی تصریح کرد: به واسطه رسانه و جنگ شناختی؛ طاغوت اقتداری را رقم زده است که ناخودآگاه با ترفندهای نامرئی مردم را به سمت خود می کشد. دعوت به خیر نیازمند اقتدار است تا بتوانیم از آن نتیجه بگیریم و بیش از گذشته باید اقدامات جهاد تبیین، گفت و گو و مباحث فرهنگی صورت بگیرد.

 

 

طالبی با اشاره به اینکه اغتشاشات یک جنگ شناختی بود، تصریح کرد: ما بعد از اغتشاشات نیازمند آن هستیم که در مورد کشف حجاب به عنوان یک پدیده ساختارشکنانه که تازه به این نقطه رسیده است، اقدام حاکمیتی داشته باشیم.

 

 

وی گفت: اقدام حاکمیتی به معنای باتوم نیست اما مصاحبه با اقشار مختلف و حتی کسانی که محجبه نیستند یا ضعیف الحجاب هستند، نشان می دهد که آنها نیز تمایل به کشف حجاب و برهنگی ندارند.

 

 

طالبی اظهار داشت: در گفت و گویی که با افراد بی حجاب داشتیم، اظهار داشتند که اگر قانونی باشد ما آن را رعایت می کنیم اما اکنون که قانونی وجود ندارد چرا باید حجاب را رعایت کنیم. این امر نشان می دهد که حاکمیت باید در موضوع کشف حجاب اقدام حاکمیتی را به کار ببرد.

 

 

وی گفت: متاسفانه گفت و گوهایی از سوی مسئولان شکل گرفت که نشان می دهد قدری سرگردانی در موضوع حجاب در میان مسئولان وجود دارد که بعد از گفتار حکیمانه رهبر انقلاب در موضوع حجاب این موضوع روشن شد. 

 

 

طالبی با بیان اینکه مطالعات و نظرسنجی ها نشان می دهد که 80 درصد مردم به حجاب عاملیت دارند، حتی در حد یک روسری کوچک به آن اعتقاد دارند، خاطرنشان کرد: حل موضوع حجاب نیازمند ورود مردم و حاکمیت هر دو با هم است که البته با اقدام حاکمیتی و حداقل تذکر؛ بسیاری از مردم آگاه می شوند.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1260889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha