شب قدر؛ شب تحول، خودشناسی و خداشناسی است

حجت الاسلام کامجو با بیان اینکه شب قدر، شب تحول، خودشناسی و خداشناسی است، گفت: توبه و بازگشت به سمت خدا، رمز درک اهمیت و بزرگی شب قدر است و توبه واقعی به این معنا است که انسان به سمت خدا برگردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام علیرضا کامجو شامگاه (۲۰ فروردین) در مراسم شب نوزدهم ماه رمضان در مسجد حضرت ولیعصر(عج) بیرجند اظهار داشت: ماه مبارک رمضان قطعه ای از بهشت است و انسان ها به اندازه وسعت خود از این بهشت بهره می برند.

 

مسئول تعلیم و تربیت سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه مرکز این بهشت، شب های قدر است، افزود: شب قدر از هزار سال برتر است و فضای ظاهری آن مثل همه شب ها است و برتری آن به این معنا است که انسان می تواند به اندازه هزار ماه در شب قدر تقرب الهی پیدا کند و این فاصله هزار و ۸۳ ساله را در یک شب بپیماید.

 

وی بیان کرد: شب قدر گنجینه ای بزرگ است و در شب قدر سرنوشت یکساله انسان رقم می خورد و انسان با بازگشت به خودش باید بتواند زمینه درک شب قدر را فراهم کند.  

 

حجت الاسلام کامجو با بیان اینکه به شب قدر باید نگاه ملتمسانه و آن حرص مقدس توجه کرد، از ثانیه ثانیه حضور خود در مراسم شب بهره ببرید لذا عظمت شب قدر ناگفتنی است و باعث می شود انسان ایام روزگار خودش را تبدیل به زندگانی بهشتی کند.

 

مسئول تعلیم و تربیت سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شب قدر شب نزول قرآن و شب امام زمان(عج) است، ادامه داد: قرآن کتاب زندگی و سعادت است و درمان بسیاری از دردهای لاعلاج است و پیام خدایی را در بردارد که عاشق انسان است و تجلی خدای متعال به فرموده امام صادق(ع) محسوب می شود.

 

وی در ادامه تاکید کرد: توبه و بازگشت به سمت خدا، رمز درک اهمیت و بزرگی شب قدر است و توبه واقعی به این معنا است که انسان به سمت خدا برگردد و توبه ای که در انسان تاثیری نگذارد و دوباره به همان نگاه و اندیشه غیرالهی برگردد به درد انسان نمی خورد.

 

حجت الاسلام کامجو ادامه داد: استغفارکردن خوب است و توبه واقعی سبب می شود احساس مسئولیت نسبت به خود داشته باشیم و حیف است شب قدر بیاید و استغفار کنیم اما این استغفار در وجودمان تحولی ایجاد نکند.

 

مسئول تعلیم و تربیت سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه شب قدر، شب تحول و خودشناسی است، افزود: در این شب انسان باید تصمیم بگیرد که به انسانیت خود بازگردد و هوای این را داشته باشد که خودش را گُم نکند و اگر خود را بشناسیم هرگز خود را ارزان نمی فروشیم.

 

وی در پایان گفت: شب قدر بهترین فرصت برای بازگشت به سوی خدا است و بازگشت به این معنا است که انسان نسبت به خودش و جهان و موجودات پیرامون خودش مسئولیت پذیر و متعهد باشد و بدانید که شب قدر شب آشتی با خدا و خداشناسی است.

 

 

کد خبر 1261009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha