اخلاص، معنویت و شجاعت ویژگی بارز شهدای انقلاب است

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: اخلاص، معنویت و شجاعت ویژگی بارز شهدای انقلاب اسلامی است که با صداقت و برای کسب رضای خدا ایثار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه کردستان صبح دوشنبه 21 فروردین ماه در مراسم محفل انس با قرآن کریم و مراسم سالگرد شهید سپهبد امیر صیاد شیرازی و دهه بزرگداشت ارتش جمهوری اسلامی ایران که در لشکر ۲۸ پیاده کردستان برگزار شد، با اشاره به سوره حدید آیه ۱۹ اظهار کرد: در این آیه از قرآن آمده است، «کسانیکه ایمان آورند به خدا و ‌پیامبران صدیق هستند».

 

وی با بیان اینکه در قرآن کریم صدیق چندین بار تکرار شده است، افزود: صدق در نیت، صدق در وفای به عهد، صدق در عمل و صدق در عزم و صدق در جهاد و اخلاص در قرآن کریم اشاره شده و باید مورد توجه قرار گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان اذعان کرد: صداقت در گفتن و عزم اجرای کار لازمه حفظ صدق در عزم است و شهدا با ویژگی‌های اخلاص، معنویت و شجاعت با صداقت تمام جز حفظ رضایت حق چیز دیگری نمی‌خواستند.

 

حجت‌الاسلام پورذهبی تصریح کرد: امثال شهید صیادها در زمینه اخلاق فردی، انسانیت اجتماعی و هم شخصیتی که در کار خود و کار اداری نمونه بوده‌اند.

 

وی افزود: باید دید امثال شهید صیاد شیرازی چه ویژگی‌هایی داشته‌اند که ما هم راه آنها را ادامه دهیم تا جزو انسان‌های شریف باشیم لذا باید بتوانیم این شخصیت را در جامعه افزایش دهیم.


برگزاری رژه یگان‌های مسلح کردستان در روز 22 فروردین

 

امیر حمیدرضا رحمت‌پور فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: در دهه بزرگداشت ارتش جمهوری اسلامی ایران برنامه‌های گسترده در استان نیز برگزار خواهد شد که غبارروبی مزار شهدا، دیدار  با جانبازان و آزادگان استان و دیدار با مسئولان استانی از جمله این برنامه‌ها خواهد بود.

 

وی رژه یگان‌های مسلح روز ۲۲ فروردین را از دیگر برنامه‌های دهه بزرگداشت ارتش خواند و افزود: مقام معظم رهبری در مورد شهید شیرازی فرمودند «جبهه‌های دفاع مقدس صدها خاطره از رشادت‌های ایشان در خود حفظ کرده است».

 

امیر رحمت‌پور یادآور شد: جایگاه شهید بسیار والا است و باید از راه و منش شهدا الگو گرفت و ادامه دهنده راه این بزرگواران باشیم.

کد خبر 1261044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha