ترویج سنت حسنه افطاری با پخت نان صلواتی در نانوایی سیار

موکب اربعین حسینی حضرت سلطان سیدجلالدین اشرف آستانه در راستای ترویج سنت حسنه افطاری اقدام به پخت نان صلواتی در نانوایی سیار کرده است.

سیدصادق صابر_  مسئول موکب اربعین حسینی حضرت سلطان سیدجلالدین اشرف در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از پخت و توزیع نان صلواتی توسط این موکب به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: پخت این نان که همزمان با پانزدهم رمضان، سالروز میلاد کریم اهل‌بیت، امام‌حسن مجتبی (ع) و هفته اطعام و اکرام  آغاز و قرار بود تا شب های قدر ادامه داشته باشد حالا با استقبال مردم تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه این موکب در صحن حرم مطهر آقا سیدجلال الدین اشرف اقدام به پخت نان همراه با در اختیار گذاشتن چای و آب جوش رایگان بین شهروندان، مسافران و زائران نموده است گفت: با توجه به اینکه چند سالی بود که در ماه مبارک رمضان جوانان این موکب ایستگاه‌های صلواتی را در نقاطی از شهر برپا می‌کردند امسال دست به ابتکاری جدید زده و با ایجاد یک نانوایی سیار، هر شب تعدادی نان‌ بربری را جهت توزیع رایگان در هنگام افطار در اختیار مردم قرار می دهند.

صابر اضافه کرد: این طرح برای اولین بار در شهرستان آستانه اشرفیه اجرا شده و با استقبال مردم و کمک مومنین خیر، موارد پذیرایی گاهی مانند خرما و آش و... هم بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه این موکب همچنین در برپایی ضیافت افطاری خیابانی گروه جهادی شهید یعقوب پرناک نیز همکاری دارد، تصریح کرد: روزی ۵۰۰ قرص نان بربری توسط جوانان موکب سیدجلال الدین اشرف(ع) پخته و به صورت نان داغ در اختیار زائرین قرار می‌گیرد.

صابر افطاری دادن را یکی از فرصت‌های نادر ماه مبارک رمضان دانست که آثار فردی و اجتماعی بسیاری دارد و افزود: هر چند مدت هاست که سنت افطاری در حد فامیل و آشنایان خانوادگی مانده است و گاهی بنا بر نذر به درب خانه همسایگان برده میشود اما ترویج این سنت حسنه در کوچه و خیابان و مساجد و بقاع متبرکه باعث می شود که مودت و دوستی بین مسلمین بیشتر شود.

کد خبر 1261051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha