جامعه جهانی در روز قدس واکنش تندی به اقدامات رژیم صهیونیستی نشان دهد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همبستگی خود با مردم فلسطین و ساکنان قدس را تقویت می کند، گفت: جامعه جهانی باید یکپارچه در روز قدس واکنش تندی به اقدامات رژیم صهیونیستی نشان دهد.

عباس گلرو در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در رابطه با رایزنی های جمهوری اسلامی برای اجلاس حمایت از انتفاضه مردم فلسطین در آستانه روز قدس گفت: با توجه به اینکه در آستانه روز جهانی قدس هستیم جمهوری اسلامی ایران همچنان مثل گذشته حمایت از فلسطین را جزو آرمان هایش می داند و این موضوع در ابعاد مختلف هم تقویت شده است هم در عرصه مبارزات میدانی و مسلحانه و مقاومت و هم در بعد سیاسی که طرح همه پرسی را در سازمان ملل به شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل ارسال کردیم و  به عنوان سند سیاسی آنجا به ثبت رسیده است.

 

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بحث فلسطین اسراییل را که داریم که رژیم صهیونسیتی از لحاظ ناپایداری دولت، شکل گیری روندهای اعتراضی و اعتراضات اجتماعی ضد دولت و به لحاظ تقویت واردات مسلحانه درون سرزمین های 48 وضعیت مناسبی ندارد. در بعد منطقه ای هم وضعیت این رژیم مناسب نیست. محور مقاومت در چهار نقطه سرزمین اشغالی را تحت تسلط و سیطره دارد.

 

 

وی با بیان اینکه رژیم صهیویستی به لحاظ بین المللی حمایت های سابق آمریکا و اروپا را ندارد، گفت: جایگاه رژیم صهیونیستی در سطح داخلی، بین المللی و منطقه ای رو به ضعف است اما به لحاظ اتفاقات اخیری که در مسجدالاقصی اتفاق افتاده است ما باید همچنان همبستگی خودمان را به مردم فلسطین، ساکنان قدس و کسانی که معترض به رفتار سربازان رژیم صهیونیستی هستند اعلام کنیم و جامعه جهانی باید نسبت به این مسئله واکنش جدی نشان دهد. متاسفانه سازمان ملل و فرستاده ویژه دبیر کل در امور خاورمیانه در مسئله فلسطین در این حوزه چندان اثرگذار نبودند و واکنشی از آنها ندیدیم.

 

 

گلرو تصریح کرد: مسجدالاقصی و اماکن مقدسه در قدس بر اساس تفاهم نامه ای که خودشان امضا کرده اند، ضوابطی دارند و باید محترم شمرده شوند. نباید دست اندازی کنند ولی البته رژیم صهیونیستی حد و حدود را در سنوات گذشته رعایت نکرده است و این قابل سکوت نیست. امیدواریم جامعه جهانی یکپارچه در روز قدس واکنش تندی به این اتفاقات نشان دهند.

 

کد خبر 1261061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha