مراسم لیالی قدر در ۲ هزار امامزاده برگزار می‌شود

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری مراسم لیالی قدر در دو هزار امامزاده و بقعه متبرکه خبر داد.

خبرگزاری شبستان،گروه قرآن و معارف، به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام محمد نوروزپور، مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه، اظهار کرد: مراسم لیالی قدر به‌صورت ویژه در دو هزار امامزاده و بقعه متبرکه برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه با صدا و سیمای استان‌ها برای پوشش مراسم لیالی قدر و پخش از شبکه‌های استانی هماهنگ شده است، تاکید کرد: این سه شب هیئت‌های شاخص مذهبی با حضور در بقاع متبرکه به هیئت امنای این اماکن متبرکه در راستای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم کمک خواهند کرد.

 

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: مراسم لیالی قدر در امامزادگان و بقاع متبرکه همراه با برنامه‌های متنوعی از جمله قرائت دعای افتتاح و دعای جوشن کبیر، سخنرانی، مراسم قرآن به سر و مراسم عزاداری امیرالمومنین (ع) خواهد بود.

 

نوروزپور با بیان اینکه در ایام ماه مبارک رمضان برنامه‌های جزءخوانی کلام‌الله مجید و تفسیر قرآن قبل از اذان مغرب و عشاء در دو هزار بقعه متبرکه برگزار می‌شود، گفت: پس از آن نماز جماعت برگزار می‌شود و سپس سفره افطاری ساده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پهن خواهد شد.

 

وی در پایان با بیان اینکه شب قدر برای مسلمانان بسیار ویژه است، بیان کرد: مردم ایران اسلامی هر ساله در لیالی قدر با حضور گسترده در این اماکن، تصویری معنوی برای جهانیان به نمایش می‌گذارند.

 

کد خبر 1261065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha