همه اقشار شهید صیاد شیرازی را متعلق به خود می دانند/کار برای خدا شعار زندگی او بود

امیر هاشمی با بیان اینکه همه اقشار شهید سپهبد صیاد شیرازی را متعلق به خود می دانند؛ گفت: او برای خدا کار می کرد و خدا هم او را بالا برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ امیر سرتیپ سید حسام هاشمی، دوشنبه(21 فررودین) در مراسم بیست و چهارمین سالگرد شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی گفت: عزت و عظمت کشور و آبروی شهدا از امام راحل است.

 

مشاور فرماندهی معظم کل قوا و جانشین هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی را دست پروده امامین انقلاب و مخلص در دفاع از انقلاب اسلامی، مبارزه با ضد انقلاب و فرماندهی هشت سال دفاع مقدس توصیف و بیان کرد: صیاد با داشتن دهها ترکش و زخم، در چنین روزی به دست پلیدترین گروه های معاند و مخالف اسلام و انقلاب، مقابل چشمان فرزندش به شهادت رساندند اما سالگرد شهادت او هر سال بهتر از سال قبل برگزار می می شود.

 

وی با اشاره به آثار کار برای خدا و اینکه شهیدان حاج قاسم و صیاد اینگونه بودند؛ اظهار کرد: برای همین مزار شهید سلیمانی زیارتگاه و تربیت ساز می شود.

 

امیر هاشمی ادامه داد: صیاد شیرازی سال ۵۷ با سرگرد شیرازی سال ۵۹ خیلی فرق داشت؛ او مرد علم و عمل بود و علم را برای عمل کردن می آموخت و شعار زندگی او «من کان لله کان الله له» بود که این شعار در تمام طول زندگی او مشهود است؛ در برخورد با دشمن، در انتخاب دوستان و چه زمانی که در مسند قدرت بود و امکانات داشت و چه زمانی که مورد بی مهری قرار گرفت همه جا این شعار مشهود بود چون برای خدا کار می کرد، خدا او را بالا برد.

 

وی اظهار کرد: ارتشی ها به خاطر مسئولیت پذیری، شجاعت، و علم و دانش و توجه به علم و به کارگیری متخصصین در جنگ به او افتخار می کنند؛ سپاهی ها به خاطر توجه به سپاه در تشکیل و آموزش و میدان دادن به جوانان سپاه و به خاطر عشق به سپاه، او را سپاهی می دانند و بسیجی ها به دلیل محبتی که به بسیج داشت او را بسیجی؛ جهادی ها او را جهادی و روحانی ها به خاطر عشق به روحانیت و توجه به روحانیت او را روحانی می دانند.

 

امیر هاشمی با این تذکر که شهید صیاد شیرازی را با یک سخنرانی و صحبت کوتاه نمی توان توصیف کرد و در زمان شهادت این بزرگوار گفتم که صیاد ۱۰۰ کتاب خواهد شد و تاکنون حدود ۵۰ کتاب در خصوص او منتشر شده است؛ تصریح کرد: این کتاب ها به سفارش ما نوشته نشده ضمن اینکه صدها مقاله و چند صد پژوهش و چندین پایان نامه درباره او نوشته شده و خواهد شد.

 

وی به بازخوانی نظر امام راحل در پی استعفای شهید صیاد شیرازی در سال 65 پرداخت که حاکی از جایگاه و شخصیت والای شهید صیاد شیرازی دارد و ادامه داد: حاج قاسم هم درباره او گفت که «صیاد، سلمان ارتش بود» ما آنچه را دوستان و دشمنان درباره صیاد گفتند را جمع آوری کردیم.

 

مشاور فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه امام راحل انقلاب مسلحانه نکرد و ارتش شبیه ترین جامعه به ملت بود؛ به ضدیت با ارتش با شعار انحلال در اوایل انقلاب اشاره و بیان کرد: دشمنان در آن زمان فهمیدند باید این بازو را قطع کنند اما نقش صیادشیرازی در ارتش بی نظیر بود و دوستان و همفکران صیاد در نگهداری ارتش خیلی نقش داشتند و در این زمینه می توان صدها کتاب نوشت.

 

وی با تأکید بر اینکه تاریخ را باید خوب خواند و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس، رشادت های که انجام شد را بازگو کنند تا نسل های بعدی ما با آگاهی و دانش با تبلیغات سوء دشمن مقابله کنند؛ تصریح کرد: اگر چنین نکنیم قطعاً ضربه خواهیم خورد زیرا کار دشمن، دشمنی است و به فکر براندازی به هر نحوی است که ما باید آگاه باشیم و دشمن از غفلت ما استفاده می کند و جوانان ما را در حوادث اخیر به صحنه می آورد.

 

امیر هاشمی در پایان ارادت قلبی خود به شهیدان سپهبد حاج قاسم سلیمانی و صیاد شیرازی را ابراز کرد.

 

کد خبر 1261076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha