تلفیق نظامی‎گری و دینداری شخصیتی نورانی مثل شهید سپهبد علی صیاد شیرازی را به وجود می‌آورد

حجت الاسلام پناهیان گفت: تلفیق نظامی‎گری و دینداری شخصیتی نورانی مثل شهید سپهبد علی صیاد شیرازی را به وجود می‌آورد که انسان وقتی به شخصیت او، به رفتار و کردار او و زندگی سراسر مجاهدت او نگاه می‌کند چیزی جز اخلاص و شوق خدمت به دین الهی را نمی‌بیند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، مراسم بزرگداشت بیست و چهارمین سالگرد شهادت امیر ارتش اسلام، شهید سپهبد علی صیاد شیرازی صبح امروز (دوشنبه) با حضور جمع کثیری از فرماندهان و مسئولان ارشد نیروهای مسلح، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین شیخ علیرضا پناهیان در مسجد امام خمینی(ره) ستاد ارتش برگزار شد.

 


حجت الاسلام پناهیان در این مراسم ضمن اشاره به آیاتی از قرآن کریم در باب فضیلت جهاد و مجاهدت در راه خدا و همچنین مقام جهادگران، بیان داشت: موقعیت و مقام جهادگران در راه خدا از منظر قرآن کریم آنقدر والا و ارزشمند است که انسان وقتی به این آیات نظاره و توجه می‌کند از اعماق وجود به آنان غبطه می‌خورد.

 


وی در ادامه ضمن تحسین نظم بالای نیروهای نظامی بویژه ارتشیان غیور و سرافراز کشورمان؛ این نظم را عامل ارتقای فرهنگ جامعه دانست و خاطرنشان کرد: نظم موجود در نیروهای نظامی بویژه ارتش، همان چیزی است که عمل به دستورات دینی آن را هدف قرار داده است و از رهگذر همین نظم و انضباط است که ارتش می‌تواند، تاثیر بسزایی را در افزایش روحیه تدین و فرهنگ در جامعه داشته باشد. این نظم که در ادبیات و گفتار دینی از آن تحت عنوان «ادب» یاد شده است باید از سنین کودکی به انسان آموزش داده شود. در تعبیر نورانی امام سجاد (ع) انسان دیندار بدون نظم به تسبیحی تشبیه شده است که نخ ندارد و هر لحظه امکان فروپاشی آن وجود دارد.

 


حجت الاسلام پناهیان با تاکید بر اهمیت گسترش نظم و ادب در جامعه؛ هدف دشمنان را کمرنگ نمودن این دو عامل مهم دانست و افزود: ادب همان راهبردی است که امروز کلید حل مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی جامعه است و اگر این نظم و ادب بر خلاف میل باطنی در جامعه و خصوصا در بین قشر جوان رواج پیدا کرد شاهد از بین رفتن معضلاتی چون بی‌حجابی و تزلزل بنیان خانواده خواهیم بود.

 


حجت الاسلام پناهیان تصریح کرد: به لطف خدا ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در نظم و ادب غوطه ور است و انتقال این دو مفهوم مهم به جامعه، همان رسالت فرهنگی ارتش در زمان حاضر است.

 


وی در پایان ضمن اشاره به وصیت نورانی امیرالمومنین علی (ع) مبنی بر لزوم رعایت نظم و تقوی در همه امور؛ بیان داشت: تلفیق نظامی‌گری و دینداری پدیده‌ای نورانی مثل شهید سپهبد علی صیاد شیرازی را به وجود می‌آورد که انسان وقتی به شخصیت او، به رفتار و کردار او و زندگی سراسر مجاهدت او نگاه می‌کند چیزی جز اخلاص و شوق خدمت به دین الهی را نمی‌بیند. ترکیب تقوا و نظم همان چیزی است که در ارتش جمهوری اسلامی ایران عامل موفقیت‌های بسیاری بوده و ان شاءالله حلال معضلات فرهنگی و اجتماعی جامعه خواهد بود.

کد خبر 1261096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha