پرداخت ۴۷۹ میلیارد  تومان تسهیلات فرزندآوری در خراسان جنوبی

ضیائیان احمدی گفت: در سال گذشته چهار هزار و ۷۹۷ میلیارد ریال تسهیلات فرزندآوری در خراسان جنوبی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، ضیائیان احمدی - معاون شورای هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی- امروز دوشنبه(۲۱ فروردین) قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان با اشاره به دستورالعمل تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری سال ۱۴۰۲ اظهارکرد: برای فرزندانی که از سال ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده اند تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به ازای فرزند اول ۳۰ میلیون تومان، به ازای فرزند دوم ۶۰ میلیون تومان است و به برای فرزند سوم، چهارم و فرزند پنجم و بیشتر به ترتیب ۹۰ ،۱۲۰ و ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

 

وی با بیان اینکه ۳۱ درصد بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ۴۸ درصد آنان در پرداخت تسهیلات ازدواج فاقد عملکرد هستند، ادامه داد: در سال گذشته چهار هزار و ۷۹۷ میلیارد ریال تسهیلات فرزندآوری در استان پرداخت شده است.

 

معاون شورای هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر سه هزار متقاضی در استان در صف انتظار برای دریافت وام ازدواج هستند، افزود: زوجینی که در سال ۱۴۰۱ تشکیل پرونده داده‌اند، اما موفق به دريافت وام ازدواج خود نشدند، طبق ابلاغ نرخ سال ۱۴۰۲ به آن‌ها تسهیلات ازدواج پرداخت خواهد شد.

 

ضیائیان احمدی بیان کرد: سال گذشته ۱۰ هزار و ۹۵ فقره تسهیلات ازدواج در استان پرداخت شده است.

 

مرتضی امیرآبادی‌زاده -مدیر کل ثبت احوال خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ نرخ ولادت در خراسان جنوبی ۱۷.۹ و نرخ ولادت در کشور ۱۲.۹ بوده است.

 

 

وی با اشاره به کسب رتبه دوم استان در نرخ ولادت در سطح کشور در سال ۱۴۰۱ گفت: ۱۴ هزار و ۸۸۶ واقعه ولادت طی سال گذشته در استان ثبت شده است.

 

وحید داعی- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز در این جلسه افزود: در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ یک قطعه زمین رایگان به خانواده‌های دارای ۳ فرزند اعطا می‌شود اما هزینه آماده‌سازی بعد از ۲ سال تنفس به صوت اقساطی از آنان دریافت خواهد شد.

 

وی عنوان کرد: برای واگذار زمین به مشمولان طرح فرزندآوری غیر از شهر بیرجند برای مابقی شهرستان‌ها هیچ محدودیتی نیست.

 

 

کد خبر 1261110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha