شهید صیاد شیرازی آموزگار شهادت در جامعه است

حجت‌الاسلام علوی با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی با پوشیدن خلعت شهادت از حوزه نظامی گری فراتر رفت، گفت: وی به همه مردم ایران و دنیای اسلام تعلق دارد و آموزگار شهادت در جامعه است.

حجت الاسلام سیدمحمود علوی وزیر سابق اطلاعات در حاشیه مراسم گرامیداشت شهید صیاد شیرازی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد ویژگیهای شهید صیاد شیرازی گفت: شهید صیاد شیرازی  شیرازی  علاوه بر ویژگیهای بارز و پسندیده اخلاقی در زمینه مهارت و فنون نظامی گری صاحب اندیشه و نظریه بود و ویژگی های بالای انسانی برخوردار بود.


وزیر سابق اطلاعات افزود: توانمندی ها و دانش و آگاهی های بسیار، وی را به خود مغرور نکرده بود بلکه به عکس شهید صیاد شیرازی در نهایت فروتنی و تواضع بود.

 

حجت‌الاسلام علوی با اشاره به تعامل شهید صیاد شیرازی با ارتش و سپاه اظهار داشت: اخلاق و ادب شهید صیاد شیرازی در مواجه با همگان برای کسانی که در کسوت سربازی جمهوری اسلامی و در سپاه هستند برای همه درس آموز و آموزنده است و باورهای دینی شهید صیاد شیرازی خلل ناپذیر بود و براین اساس حرکت  و رفتار او عاشقانه بود و نه ملتمزانه.

 

وی ادامه داد: شهید صیاد شیرازی به مسائل دینی و اسلامی و اعتقادی بسیار ملتزم بودند و در عرصه های مختلف شهید صیاد انسانی ویژه بود و در هیچ حصار و چهارچوبی منحصر نشد وی فردی نظامی و ارتشی بود اما به نظامی گری و ارتشی منحصر نبود.

 

حجت الاسلام علوی خاطر نشان کرد: شهید صیاد شیرازی افتخار ارتش بود و به ارتشی بودن افتخار می کرد و با تمام برادران نیروهای مسلح روابط برادرانه، خدمتکارانه، آموزگارانه داشت و به همگان آموزشهای آموزنده انسانی نظامی گری را می داد.

 

وزیر سابق اطلاعات تصریح کرد: شهید صیاد شیرازی با پوشیدن خلعت شهادت از حوزه نظامی گری فراتر رفت وی به همه مردم ایران و دنیای اسلام تعلق دارد و به انسانیت متعلق است.

 

حجت الاسلام علوی گفت: وی آموزگار شهادت در جامعه است و ما باید نهایت تلاشمان را بکنیم که شهید صیاد شیرازی و شهید صیادها هرگز غبار فراموشی برچهره شان ننشیند.

 


وی اظهارداشت:  این مراسم ها و یادبودها بسیار ارزشمند است و موجب می شود یاد و خاطره شهید صیاد شیرازی زنده و اثرگذار بماند ان شاءالله خداوند توفیق دهد در این مسیر حرکت کنیم.

کد خبر 1261122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha