«معرفت و شناخت خداوند» بهترین عبادت شب های قدر است

حجت الاسلام شاکری با بیان اینکه احیاء و شب زنده داری برای رهانیدن غفلت است، گفت: بهترین عبادت شب های قدر «تفکر، معرفت و شناخت خداوند» است.

حجت الاسلام محمد شاکری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خراسان جنوبی ضمن تسلیت شهادت امیرالمومنان علی (ع)، از شب قدر به عنوان بهترین فرصت برای جبران گناهان یاد کرد.

 

امام جمعه فردوس گفت: یکی از الطاف خداوند متعال بر بندگانش فرصت هایی است که در اختیار آنها گذاشته است تا هم بندگان گنهکار از آن فرصت ها برای جبران خطاهای خود استفاده کنند و هم بندگان نیکوکار خدا برای رفعت مقام و نزدیک شدن به خداوند همت گمارند.

 

وی با بیان اینکه احیاء و شب زنده داری برای رهانیدن غفلت است، افزود: یکی از بهترین فرصت ها، شب ها و لیالی قدر می باشد و بهترین عبادت، تفکر، معرفت و شناخت خداوند است.

 

حجت الاسلام شاکری قرائت قرآن، نماز شب، دعای جوشن کبیر، قرآن به سرگذاشتن را برای رسیدن انسان به شناخت معبود واقعی در این شب‌ها اعلام کرد.

 

وی با اشاره به برگزاری مراسم احیای شب های قدر در مساجد، مزار شهدای فردوس و... گفت: در شهر فردوس نیز در مکان های محوری مانند مصلی نماز جمعه، رواق امامزادگان، مسجد جامع قدیم، مسجد حجت بن الحسن و مسجد چهارده معصوم (ع) برنامه و مراسم لیله القدر برگزار می شود.

 

وی از اقدامات صورت گرفته به توزیع تعداد 100 بسته معیشتی و دوسری جهیزیه جمعا به مبلغ 100 میلیون تومان توسط آستان قدس و مشارکت خیرین اشاره کرد و یادآور شد: این موارد در این شب ها توزیع می شود.

 

امام جمعه فردوس از برگزاری دو جلسه شاد ویژه روزه اولی ها پسر و دختر این شهرستان خبر داد و گفت: جلسه درس اخلاق ویژه مدیران نیز به صورت مرتب برگزار می شود.

 

 

کد خبر 1261144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha