برپایی سفره‌های ساده افطاری از سنت‌های حسنه ایام رمضان در کردستان+عکس

یکی از سنت‌های حسنه ایرانیان برپایی سفره‌های افطاری ساده برای روزه‌داران و میهمانان این ماه است که در استان کردستان در سطح هیئات و مساجد به همت روزه‌داران و خیرین برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، نمی‌شود رمضان بیاید و خیر و خوبی‌های این ماه را نادیده گرفت، هر لحظه و ساعتش پر است از خیر و خوبی و آرامش.

 

از لحظه برپایی سحری و‌ اذان صبح گرفته تا لحظه افطاری و برپایی نماز جماعت مغرب و عشاء و اقامه نمازهای تراویح در مساجد، می‌توان حال و هوای ضیافت الهی را در این ماه مبارک حس کرد.

از زیبایی‌های این ماه می‌توان به کمک‌های معیشتی مردم و یا ادارات و حتی کانون‌های فرهنگی و موسسات قرآنی به افراد نیازمند اشاره کرد، گاهی این کمک‌ها به صورت پخت غذای گرم   و گاهی به شکل بسته خشک بین نیازمندان و افراد کم بضاعت توزیع می‌شود.

پیامبر اکرم(ص) فرموده: اگر کسی در ماه مبارک رمضان به یک مومن روزه‌دار افطاری بدهد تمام گناهان گذشته او مورد رحمت قرار می‌دهد، عده‌ای از حاضرین پرسیدن یا رسول الله(ص) خیلی از ما توان آن کار را نداریم آن حضرت فرمود: حتی با یک نصف خرما یا جرعه‌ی آب می‌توان افطاری داد.

در حال حاضر مومنین و مردم در مساجد، محلات، تکایا، حسینه‌ها و مهدیه‌ها موقع افطار با همان سفره ساده افطار در کنار فضای صمیمی که ایجاد می‌کنند فقیر و غنی و کوچک و بزرگ همه در کنار هم می‌نشینند و از ثواب و اجر کار ارزشمند بهره‌مند می‌شوند.

در ایام رمضان، این سفره‌ها به فراوان در استان کردستان وجود دارد و با کمک مردم خیر و نیک‌اندیش کردستان، روز به روز به تعداد آنها افزوده می‌شود.

قطعا روزه‌داران را پای سفره افطار نشاندن عامل ترویج ساده زیستی در معارف اسلامی و تناول غذا همراه با معنویت خواهد بود.


نه تشریفاتی در این سفره‌های ساده افطاری دیده‌ می‌شود و نه کسی از نشستن پای چنین سفره‌ی ساده‌ای احساس سبکی می‌کند اینجا همه در کنار هم بدنبال رواج ساده‌زیستی و افزایش معنویتند تا در ضیافت الهی سربلند باشند.

 

کد خبر 1261163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha