تذکرلسانی به افرادی که شئونات رمضان را رعایت نمی کنند واجب است

حجت الاسلام فاطمی نیا گفت: بهترین قدردانی از نعمت ماه مبارک رمضان، همین است که امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

حجت الاسلام مهدی فاطمی نیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت:در این عمر کوتاه زمان هایی در اختیار انسان است که اگر آن زمان ها را دریابد اهل نجات خواهد بود، قدر این نعمت را بدانیم و حرمت این ماه را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه باید به کسانی که حرمت ماه مبارک رمضان را می شکنند تذکر دهیم، افزود: تذکر دادن به کسانی که نسبت به ماه مبارک رمضان حرمت شکنی می کنند، واجب است، اینجاست که  امر به معروف و نهی از منکر مصداق پیدا می کند.

امام جمعه رومشکان با بیان اینکه متأسفانه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر قدری ضعیف است، خاطرنشان کرد: همه وظیفه داریم در راستای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر را خدای متعال دستور داده [در قرآن کریم ودر روایات] و جزو فروعات دین است، خاطرنشان کرد: باید به افرادی که شئونات را رعایت نمی کنند، تذکر دهیم.

حجت الاسلام فاطمی نیا با تاکید به اینکه باید به حرمت شکنان احکام الهی تذکر لسانی دهیم، افزود: تذکر لسانی نه فقط در مورد حرمت شکنان ماه مبارک رمضان نیست، بلکه باید همواره به هر کسی که حرمت حکم الهی را ندارد، تذکر دارد ولی در ماه رمضان وظیفه مضاعفی داریم.

وی با بیان اینکه عدالت و اجرای عدالت در جامعه همواره هزینه دارد، خاطرنشان کرد: گاهی شخصیتی مثل امیرالمؤمنین(ع) فدای عدالت می شود.

کد خبر 1261230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha