اجرای برنامه های فرهنگی در جوار بقاع متبرکه درهفته هنر انقلاب اسلامی

جدید از اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در جوار بقاع متبرکه استان مرکزی همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی خبر داد.

مجید جدیدی، ضمن تبریک به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی و تقارن آن با ماه مبارک رمضان و ایام شبهای نورانی قدر، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان مرکزی گفت: همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی برنامه های فرهنگی و هنری در جوار بقاع متبرکه روستایی استان مرکزی برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری استان مرکزی با بیان اینکه فعالیتهای هنری در جزء خوانیهای قرآن کریم گامی موثر در راستای ترویج فرهنگ و معارف دینی است، افزود: در ایام پر خیر ماه مبارک رمضان و هفته ی هنر انقلاب اسلامی، حوزه هنری استان مرکزی با بهره مندی از فرصت اجرای برنامه معنوی جزء خوانی قرآن کریم اقدام به انجام فعالیتهای هنری کرده است.

  

وی با اشاره به اینکه در ماه رمضان سال جاری برنامه جزء خوانی قرآن کریم در روستاهای استان برگزار می گردد، ادامه داد: در هر روز از ماه مبارک رمضان آیین جزء خوانی قرآن کریم در یک بقعه متبرکه برگزار می شود که در همین راستا  حوزه هنری استان نیز با همکاری ستاد اجرایی این رویداد فرهنگی قرآنی و همزمان با اجرای مراسم جزء خوانی اقدام به اجرای برنامه های فرهنگی و هنری می نماید.

این مقام مسئول برپایی نمایشگاه آثار تجسمی با محوریت اسماء الهی را از دیگر برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: اجرای خوشنویسی آیات قرآن کریم به صورت زنده توسط هنرمندان خوشنویس استان و همچنین اجرای نقالی با موضوعات قرآنی از جمله فعالیتهایی است که از سوی حوزه هنری استان صورت در حال اجرا است.

 

 

سلسله برنامه های جزء خوانی قرآن کریم همه روزه در بقاع متبرکه استان در حال برگزاری است و این رویداد به صورت مستقیم هر روزه از ساعت ۱۴:۳۰ از شبکه های قرآن و معارف سیما و آفتاب پخش می شود.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری استان مرکزی همچنین از برپایی نمایشگاه نیک نامان نیز خبر داد و گفت: این نمایشگاه همزمان با سالگرد شهادت شهید سیدمرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی، به همت حوزه هنری استان مرکزی نمایشگاه با هدف معرفی علمای استان مرکزی در اراک دایر شده است.

  

جدید ادامه داد: در این نمایشگاه ۲۵ اثر با شرح مختصری از زندگینامه ۲۵ عالم مذهبی استان مرکزی از دوران گذشته تا حال در معرض دید عموم قرار گرفته است.

کد خبر 1261267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha