بیشترین همت سازمانها و نهادها باید فرهنگ سازی عفاف و حجاب باشد/ باید به سوالات جوانان پاسخ اقنایی بدهیم

منتظری با بیان اینکه بیشترین همت سازمان ها و نهادها باید فرهنگ سازی عفاف و حجاب باشد تا بتوانیم به سوالات و پرسش های جوانان پاسخ اقنایی بدهیم، افزود: اگر پاسخ اقنایی بدهیم آنگاه آنها انتخاب می کنند و انتخاب ثبات می آورد.

غلامرضا منتظری، نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه خبرگزاری شبستان در بخش نهادها و سازمان های دولتی سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در خصوص وظایف دستگاه های حاکمیتی در حوزه حجاب گفت: هر حرکت فرهنگی نیازمند به دو عنصر است، یکی بحث قانون و دیگری انگیزش. زمانی که بینش ها جهت داده نشود در عمل اثر آن را نمی بینیم.

 

 

وی با بیان اینکه بیشترین همت سازمان ها و نهادها باید فرهنگ سازی عفاف و حجاب باشد تا بتوانیم به سوالات و پرسش های جوانان پاسخ اقنایی بدهیم، افزود: اگر پاسخ اقنایی بدهیم آنگاه آنها انتخاب می کنند و انتخاب ثبات می آورد.

 

 

منتظری با بیان اینکه عملکرد وزارتخانه های مختلف در بحث فرهنگ در ارزیابی که مجلس شورای اسلامی کارنامه در حد انتظاری نبوده است، گفت: این امر نشام می دهد ما نیازمند یک بازنگری در این حوزه هستیم تا ببینیم اشکالات کجا بوده و آنها را برطرف کنیم.

 

 

نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وظیفه مجلس و قوه قضائیه است که در حوزه قانون با همکاری هم خلاء های قانونی را برطرف کنند، گفت: خوشبختانه این کار شروع شده است و ما امیدواریم به شیوه ای عمل کنیم که اسباب رشد ارزش های اسلامی بیش از گذشته باشیم.

 

 

وی با تاکید بر اینکه باید در حوزه قوانین باید ارزیابی شکل بگیرد، گفت:  اگر ارزیابی صورت نگیرد قانون در جه اعتلا نیست؛ ارزیابی ضمانت اجرا خواهد بود.

 

 

منتظری با بیان اینکه برای انجام کار فرهنگی باید تلاش کنیم دوران پیش دبستان، دبستان و راهنمایی را جدی بگیریم چون ساختار اصلی شخصیت انسان در این مقطع شکل می گیرد، ادامه داد: برخی تصور می کنند از دوران دانشگاه می توانیم فرهنگ سازی کنیم که این اشتباه است بر این اساس آموزش و پرور وظیفه سنگینی دارد و به دنبال آن وظیفه وزارت علوم و تحقیقات است که در این حوزه ورود جدی داشته باشیم.

کد خبر 1261331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha