مشروح مذاکرات در اختیار عموم قرار می‌گیرد

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار قانون اساسی حمید رسایی برای در اختیار گرفتن فایل صوتی مشروح مذاکرات جلسه علنی مجلس گفت: طبق قانون اساسی مشروح مذاکرات مجلس در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام حمید رسایی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی یکشنبه 26 دی مجلس در اخطار قانون اساسی با اشاره به جلسه دو هفته قبل مجلس گفت: چهارشنبه دو هفته پیش حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه علنی را به عهده داشت در رأی‌گیری‌ای استمزاجی با قرار گرفتن فایل صوتی یکی از جلسات مجلس از سوی نمایندگان مخالفت کرد.

وی با بیان اینکه رییس مجلس نیز با این رأی‌گیری و نتیجه مخالفت کرده است، یادآور شد: از رییس مجلس می‌خواهم دستور بدهد تا اتاق فرمان فایل صوتی جلسه مورد نظر را در اختیار اینجانب قرار دهد.

حجت‌الاسلام رسایی تأکید کرد: بر اساس اصل 69 قانون اساسی باید مشروح مذاکرات در اختیار عموم قرار گیرد و در این اصل حتی به جلسات غیرعلنی نیز اشاره کرده است.

وی بیان کرد: خواهش می‌کنم نماینده مجلس را جزء عموم بدانید و حق دریافت مشروح مذاکرات را برای نمایندگان نیز در نظر بگیرید.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر رسایی با بیان اینکه این اخطار شما را وارد نمی‌دانم، گفت: مشروح مذاکرات پس از پیاده شدن در اختیار عموم قرار می‌گیرد و اینکه شما می‌خواهید فایل صوتی نماینده‌ای در اختیار فرد دیگری قرار گیرد ربطی به قانون اساسی ندارد.

پایان پیام/
 

کد خبر 12614

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha