خداوند متعال با آیات قرآن کریم انسان را از مهلکه ناامیدی نجات می‌دهد

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه خداوند متعال با آیات قرآن کریم انسان را از مهلکه ناامیدی نجات می‌دهد گفت: ناامیدی گناه است و آثار تخریبی بسیار زیادی برای انسان به بار می‌آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام تقی روحانی- امام جمعه شهرستان رودسر- شامگاه (سه‌شنبه ۲۲ فروردین) در سخنرانی شب لیالی قدر شب شهادت حضرت علی (ع) در مسجد مرحوم طالبزاده شهدا رودسر اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند به شب قدر ایمان بیاورید زیرا شب قدر از آن علی و فرزندان اوست.

امام جمعه شهرستان رودسر شب قدر را یکی از شب‌های نورانی در طول سال خواند و عنوان کرد: شب قدر طبق فرموده خداوند، پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام سرور همه شب‌های ماه مبارک رمضان و ماه مبارک رمضان سرور همه ماه‌های سال است.

روحانی ضمن توصیه همه به تلاوت سوره مبارکه یاسین به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان تصریح کرد: سوره یاسین قلب قرآن و شب قدر هم قلب ماه مبارک رمضان است بنابراین چه خوب است در چنین شبی که شب نزول قرآن است به تلاوت این سوره مبارکه بپردازیم که آثار و برکات فراوانی را برای انسان در بر دارد.

وی ابراز داشت: عامل دوم نورانیت امشب یعنی شب قدر به خاطر امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام است فلذا فرمودند ماه رمضان ماه ولایت و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است.

امام جمعه شهرستان رودسر افزود: یکی از بیماری‌هایی که انسان را ساقط کرده به مرگ می‌کشاند بیماری ناامیدی است و خداوند متعال میخواهد توسط آیات نورانی قرآن کریم انسان را از این مهلکه نجات دهد.

روحانی با بیان اینکه ناامیدی گناه است و آثار تخریبی بسیار زیادی برای انسان دارد اضافه کرد: خداوند متعال در آیات نورانی قرآن کریم به انسان امیدواری میدهد به همین علت برخی از مفسران نوشته‌اند امیدوار کننده‌ترین آیات قرآن برای گناهکاران آیات سوره مبارکه زمر است.

وی یادآور شد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید پیغمبر به بندگانم خبر بده من هم غفور و هم رحیم هستم بنابراین طبق این فرمایش نورانی و الهی ناامیدی انسان در این دنیا هیچ معنایی ندارد.

امام جمعه شهرستان رودسر ادامه داد: مولای ما امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام می‌فرماید دنیا برای همه ما مملو از بلایاست و دیدیم که ائمه اطهار علیهم السلام چگونه با آن همه مشکلات و مصیبتی که بر آنان وارد شد امیدوار زندگی کردند.

روحانی خاطرنشان کرد: خداوند متعال به انسان امید صادق میدهد و دست رد به سینه انسانی که به درگاهش آمده نمی‌زند فلذا در شب قدر باید این نفس اماره خود را بشکنیم تا مشمول آیات الهی قرآن کریم قرار بگیریم.

کد خبر 1261444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha