شیعیان دغدغه های حضرت علی(ع) را در جامعه پاسخ بدهند

واعظ برجسته کشوری گفت: عزاداری برای شهادت حضرت علی(ع) لازم و نیازه اما باید شیعیان دغدغه های آن امام بزرگ را هم در جامعه پاسخ بدهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «مهدی دانشمند» شامگاه چهارشنبه(22 فروردین ماه) همزمان با شهادت حضرت علی(ع) در مراسم گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان اصفهان اظهارداشت: حضرت علی(ع) دغدغه هایی داشتند که این موضوع باید مدنظر شیعیان باشد و به آن ها رسیدگی و اجرایی کنند.

 واعظ برجسته کشوری با بیان اینکه عزاداری برای شهادت حضرت علی(ع) لازم و نیاز است، افزود: ادامه راه آن حضرت و توجه به دغدغه ها هم لازم بوده و دوستداران و محبان امیرالمومنین به آن بپردازند.

 

وی عاقبت به خیری، رسیدگی به نیازمندان و بچه های یتیم، رسیدگی به آینده و معیشت جامعه اسلامی را از جمله دغدغه های آن حضرت بیان کرد و گفت: نباید نسبت به زندگی جامعه اطراف و جهان هستی بی توجه باشیم.

حجت الاسلام دانشمند ادامه داد: خودبینی آسیب جدی برای جامعه به حساب می آید و باید به نیازهای افراد جامعه خود و همچنین کشورهای اسلامی و جهان هستی دقت رسیدگی کنیم.

 

وی مشکلات کشورهای جهان را مهم خواند و اذعان داشت: شیعه حضرت علی(ع) نسبت به مشکلات دیگر کشورها مثل یمن، افغانستان و فلسطین بی تفاوت نبوده و برای آنان دعا خواهد کرد.

به گفته واعظ برجسته کشوری، مهدی موعود خواهد آمد و جهان بشری را هدایت می کند که همه برای این زمان دعا می کنیم.

 

وی در وصف حضرت علی(ع) گفت: امکانات برای تشریح شخصیت آن حضرت کم است و ایشان از جنبه های مختلف قابل توصیف است که جهان هستی اهمیت خاصی برای او قائل می باشد.

حجت الاسلام دانشمند خاطرنشان کرد: درک و فهم انسان موجب تعالی و رشد او خواهد شد و آنان که از دریای عظیم معرفت بهره می برند به جایگاه بالایی خواهند رسید.

کد خبر 1261496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha