خودکفایی بیش از هزار مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) در شهرستان شیروان

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان شیروان گفت: سال گذشته با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و ایجاد شغل، هزار و ۷۵ نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد در شهرستان خودکفا شدند.

اصغر نورمحمدیان- مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهار کرد:  طی این مدت، هزار و 20 طرح اشتغالزایی در حوزه های مختلف دامداری، خیاطی، سوپرمارکت، کشاورزی، خدماتی، تولیدی و غیره به مبلغ 950 میلیارد ریال برای مددجویان تحت پوشش این نهاد ایجاد شد.


وی خاطرنشان کرد: از مجموع کل طرح های ایجاد شده، 500 طرح در حوزه شهری و 520 طرح در حوزه روستایی انجام شد که برای 535 خانم و 485 آقا از مددجویان این نهاد در شهرستان شغل ایجاد شد.


نورمحمدیان عنوان کرد: طی مدت جاری، 974 میلیارد ریال تسهیلات کارفرمایی توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان پرداخت شد.

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان شیروان بیان کرد: طی سال های اخیر با افزایش تسهیلات و سهمیه اشتغالزایی برای مددجویان این نهاد، بسیاری از افراد، صاحب شغل و کسب و کار جدید شده و علاوه بر اشتغالزایی برای خود و خانواده شان برای چندین نفر دیگر هم شغل ایجاد کردند و توانمند شده اند.

 

نورمحمدیان تصریح کرد: هدف این نهاد این است که با پرداخت اینگونه تسهیلات طولانی مدت و با کارمزد پایین، این قشر محروم و نیازمند از اشتغال و درآمد پایدار برخوردار شوند و دغدغه بیکاری و مشکلات معیشتی آنان برطرف شود.


وی اضافه کرد: همچنین با توجه به شغل های مختلف در حوزه های مختلف استقبال و انگیزه مددجویان برای استفاده و برخوداری از این تسهیلات نسبت به قبل رشد خوبی داشته و به این موضوع واقف شده اند که با ایجاد اشتغال پایدار در آمد و رونق اقتصادی خوبی خواهند داشت.


هم اکنون ۱۷ هزار و ۲۹۲ نفر مشتمل  بر ۹ هزار و ۳۰۷ خانوار در شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

 

 

کد خبر 1261548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha