دشمن در تلاش برای جدایی مردم از قرآن و عترت است

حجت الاسلام رضایی گفت: امروز دشمن با لشکر سایبری و جنگ رسانه‌ای برای جدایی مردم و فرزندانمان از قرآن و عترت تلاش می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام احمد رضایی- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی- امروز پنجشنبه (۲۴ فروردین) در مراسم احیای سومین شب قدر در حسینیه گازاریهای بیرجند اظهار کرد: شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان سومین شب از لیالی پرفضلیت قدر است که از دو شب قدر گذشته افضل است.

 

وی با تأکید بر ضرورت حداکثر بهره‌برداری از آخرین شب قدر، ادامه داد: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله فرمود: «هر گاه انسان بميرد، رشته عملش قطع مى شود مگر سه چيز كه دنباله دارد: صدقه جاريه، يا دانشى كه مردم از آن بهره‌مند شوند، يا فرزند نيكوكارى كه برايش دعا كند.»

 

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه در دهه پایانی ماه رمضان پیامبر اسلام به حداقل استراحت اکتفا می‌کرد، افزود: حضرت فاطمه علیها السّلام در شب بیست و سوم رمضان نمی‌گذاشت کسی از اهل بیتش بخوابد به صورتشان آب می‌زد تا این شب را درک کنند و آن را از دست ندهند و تا سحر احیا بگیرند.

 

نعمت‌های ظاهری و باطنی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به نعمت ظاهری و باطنی در آیه ۲۰ سوره لقمان، تصریح کرد: نعمت ظاهری مانند سلامتی، رزق و روزی، زیبایی و امثال آن و نعمت باطنی مانند ایمان، معرفت، امداد غیبی، علم، فطرت، ولایت و ... است.

 

وی با اشاره به اینکه همه موجودات عالم تکلیف دارند، بیان کرد: انسان خلیفه خدا بر روی زمین است و خداوند بالاترین نعمت یعنی عقل به او عطا کرده است‌ آیا حیف نیست عمرش به هوس‌رانی و شهوت‌پرستی بگذرد.

 

حجت الاسلام رضایی عنوان کرد: دریافت نعمت‌های ظاهری و باطنی نیاز به تلاش دارد که یک راه آن در آیه «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ...؛ای کسانی که ایمان آورده‌اید! از (مخالفت فرمان) خدا بپرهیزید! و وسیله‌ای برای تقرب به او بجوئید!...» آمده است که اهل بیت(ع) را واسطه قرار می‌دهیم و به وسیله آنها به خداوند تقرب می جوییم.

 

باران رحمت الهی در شب‌های قدر

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه شب‌های قدر لحظات بارش رحمت الهی است، گفت: ما برای زنده شدن به بارش رحمت الهی نیاز داریم چون برخی انسان‌ها مرده متحرک هستند و هیچ رنگ و بویی از دین ندارند.

 

وی در ادامه افزود: باران رحمت الهی در شب‌های قدر و موقع قرآن به سر گذاشتن خیلی ریزش دارد و باید خود را در معرض این باران قرار دهیم و این سنت الهی است.

 

تمسک به قرآن و عترت تنها راه نجات بشریت

حجت الاسلام رضایی عنوان کرد: دو واسطه برای نجات خود داریم که پیامبر در حدیث ثقلین فرمود: ««من در میان شما دو امانت نفیس و گرانبها می‌گذارم یکی کتاب خدا قرآن و دیگری عترتم را. تا وقتی که از این دو تمسک جویید، هرگز گمراه نخواهید شد».

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه تمسک به قرآن و عترت تنها راه نجات‌ بشریت است، ادامه داد: دشمن امروز با لشکر سایبری و جنگ رسانه‌ای برای جدایی مردم و فرزندانمان از قرآن و عترت تلاش می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه باید خانه‌های خود را با تلاوت قرآن نورانی کنیم و والدین برای یادگیری قرآن و احکام اسلامی فرزند خود هزینه کنند، افزود: ناپلئون پس از بازدید از کتابخانه اسلامی مصر و گوش دادن آن به ترجمه قرآن، گفته بود که اگر مسلمان‌ها به این کتاب عمل کنند هیچ‌گاه روی ذلت را نخواهند دید.

 

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه ما دنبال تمدن‌سازی هستیم که این مهم مقدمه ظهور است، افزود: این شب‌ها باید استغفار کنیم و امنیت جان، مال و ناموس ما به برکت خون شهداست.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در پایان با بیان اینکه جمعه ۲۵ فروردین ماه روز جهانی قدس است، گفت: باید امسال راهپیمایی روز قدس پرشورتر از سال های قبل برگزار شود چون این لرزه‌ای بر تن استکبار و اسرائیل خواهد بود.


 

 

کد خبر 1261733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha