شب‌های قدر یکی از راه‌های کسب دوستی و محبت خدا است

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی گفت: شبهای قدر یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی است و برای استفاده از این نعمت باید همت داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت‌الاسلام سید محمدنبی قاضی دزفولی، در مراسم شب ۲۳ ماه مبارک رمضان و پنجمین شب از لیالی قدر در مراسم احیا مسجد حضرت ولی عصر (عج) که توسط کانون فرهنگی هنری این مسجد برگزار شد، اظهار کرد: شب قدر شب اندیشه است، شب توجه و عبرت گرفتن است و نباید به غفلت بگذرد

 

امام جمعه دزفول، افزود: خداوند در این شب‌ها به انسان فرصت داده که در سرنوشت خود نقش داشته باشد، که یکی از بزرگترین نعمتهای الهی است و برای استفاده از این نعمت باید همت داشت.

 

وی شب قدر را شب بازگشت به خود و حسابرسی اعمال خود دانست و اضافه کرد: شب قدر شب توبه از خطاها و اشتباهات است و یکی از راه‌های کسب دوستی و محبت خدا این است که انسان توبه کند؛ با توبه حقیقی انسان نزد خدا محبوب و از صفت ستار بودن خداوند در پوشیدن عیوب انسان از نظر انسان‌ها و فرشتگان برخوردار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی، با بیان اینکه برای شناخت شخصیت والای امیرالمؤمنین (ع) به عنوان یک انسان کامل، باید با فضایل و مناقب و ابعاد شخصیتی آن حضرت آشنا شد و خود را با آن شاخص‌ها سنجید و او را  الگو و اسوه قرار داد، ابراز کرد: زمانی که انسان الگویی برای خود قرار می‌دهد تلاش می‌کند که خود را شبیه او قرار دهد.

 

وی با اشاره به اینکه ارسال رسل و انزال کتب برای راهنمایی انسان‌ها و نمایاندن راه و چاه به انسان است، تصریح کرد: خداوند دو حجت برای انسان‌ها قرار داده، حجت ظاهری که انبیا و علما هستند و حجت باطنی که عقل انسان است.

 

امام جمعه دزفول، ادامه داد: شب قدر یادآوری نعم الهی است و یکی از راه‌های شکرگذاری استفاده درست از نعمت است؛ وجود امیرالمؤمنین (ع) نعمت بزرگی است که شناخت فضایل امام و الگو قرار دادن امام راه شکرگذاری از نعمت الهی است.

 

وی با اشاره به یکی از حکمت‌های نهج البلاغه، یاد آور شد: در بیان امام علی (ع) کفاره گناهان بزرگ انسان زدودن غم و رفع گرفتاری از انسان و یا هر موجود غمدیده و گرفتار است.

 

کد خبر 1261889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha