اشارات ولایی قرآن با کمک علم روز قابل احصا است/ آیات قرآن رمزنگاری شده اند

دکتر دلیلی یزدی گفت: تمام جزئیات قرآن به قدری واضح است که با ظهور حضرت حجت (عج) درک خواهیم کرد و حقایق قرآن را خواهیم دید.

دکتر «علی دلیلی یزدی» در گفتگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: با استفاده از بسیاری علوم و فناوری ها مانند علوم رایانه نظیر نهان نگاری و رمزنگاری، ژنتیک و مخابرات و بخاطر علاقه به قرآن به صورت موضوعی روی قرآن کار کرده ام.  12 سال است این پژوهش قرآنی انجام را دنبال می نمایم و طبق آن نظریه اشارات ولایی قرآن را تدوین و در حوزه و دانشگاه ارائه می دهم.

 

این پژوهشگر قرآنی افزود: مثلا کلمه  المفلحون 12 مرتبه در قرآن آمده است که میتواند مصداق خوبی برای 12 امام معصوم ع باشد.  دو پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر در دانشگاه امام حسین (ع) به عنوان نهان نگاری در متون (مانند قرآن)  راهنمایی کرده ام.

مبدع نظریه اشارات ولایی قرآن (یعنی تناسبهای قرآن با حقایق هستی) خاطرنشان کرد: اگر به تمام کتاب های عالم بنگریم می توان گفت قرآن تنها کتابی است که تناسب های بیشتری  را با حقایق هستی دارد؛ و جزییات دستورات و ادامه راه رسالت خاتم در قرآن جاسازی شده است. و این کتاب میتواند نامزد اصلی کتاب آسمانی بودن باشد. تعداد ویرایشهای سایر متون مدعی آسمانی بودن امکان انجام بررسی های مشابه را غیرممکن می سازد.

 

نظرات برخی اساتید قرآن و تفسیر: حضرت آیت الله جوادی آملی: روش را اگرچه تجربی است، ادامه بده. مدیر مرکز اسراء: این روش می تواند علم جدید قرآنی باشد. استاد دکتر رضایی اصفهانی (جامع المصطفی):  25 تا 30 درصد یک نظریه جدید قرآنی درست شده است.

 دکتر ابراهیمی دینانی (4 دوره چهر ماندگار فلسفه ایران): کاری کرده ای کارستان! 200 سال بعد متوجه می شوند. نتایج را پخش کن.

 آیت الله سیدرضی شیرازی (ره): این اطلاعات و یافته ها قسمتی از علم معصومین است. استاد رحیقی، استاد فلسفه و تفسیر دانشگاه امام صادق (ع): اگر کار بیشتری انجام دهی این روش می تواند روش جدید تفسیر قرآن هم باشد.

 

این پژوهشگر قرآنی تصریح کرد: غیر از الفاظ ظاهری، روابطی در میان ویژگیهای فراوانی اجزای قرآن مانند کلمات وجود دارد. که می توان با استفاده از فنآوری های رایانه ای آنها کشف کرد. همچنانکه خداوند جزییات موجوات زنده را در میان ژن های موجودات کدگذاری کرده است، البته برخی از حقایق هستی بدیهی است و برای همه قابل درک است، برخی از حقایق دشوارتر است.

مثلا در قرآن کریم از کلمه وحید (یعنی تک، تنها) فقط یک بار استفاده شده! هر یک از کلمات ثانی یا مثانی یا قالتا (بمعنی 2) دو بار در قرآن آمده است؛ و نیز کلمات ثالث 3 بار، خمسه و خامسه (جمعا)  5 بار!

 سبع ..سماوات یا سماوات سبع فقط  7 بار در قرآن آمده اند.  وقتی تعداد  فراوان و شاید نا محدود از چنین کلیدواژه ها و ترکیبات آنها و ویژگیهای کاربردی (مثلا عددی) آنها را در قرآن کریم مشاهده می کنیم به اعجاز قرآن پی می بریم.

 

این پژوهشگر قرآنی افزود: هر چه که دانش بشر افزایش می یابد و بیشتر حقایق هستی را درک کرده و در آیات قرآن تدبر دقیقتری می کند به اطلاعات بیشتری درباره جهان هستی دست می یابد.

دلیلی یزدی با اشاره به رمز و رازهای پنهان در آیات قرآن کریم، گفت: برای کسانیکه بی دین و حتی ضد دین هم باشند، درباره بررسی های بیطرفانه متون و یافته های شگفت انگیز و معجزه وار قرآن کریم بگوییم، آنها وادار به اندیشه درباره حقایق جهان هستی، خداوند، رسالت و خلقت و اشارات قرآن به آنها می شوند.

 

وی در باره اشارات قرآن به شریعت گفت: مثلا برای 2 رکعت نماز  صبح  -  فقط 2 آیه دارای "سبّح" و "قبل طلوع الشمس" است! کلمات غداة، الإبکار و "قرآن الفجر" (به معنی نماز صبح) هر کدام دو بار در قرآن آمده است. حتی آیاتی از قرآن کریم که کلمات صلاه و فجر را توأم دارند فقط 2 تاست!

 

وی افزود: از طرف دیگر  کتاب هدایت باید هدایت را دقیقا نشان دهد. مثلا نمی شود که خدایی باشد، ولی رسولانی نباشند ! یا رسولی باشد ولی خلیفه و جانشین بر حق نداشته باشد؛ این معنی ندارد.

وجود 4 تکرار عبارت  اثناعشر در قرآن تأکیدی بر جانشینان برحقّ  رسولان است. یعنی  12 أسباط یا  حواریون یا انصار نقبا ! برای ادامه راه هر ررسول تا رسول بعدی ! تا روز قیامت ! برای صراط مستقیم ! برای دین خالص ! به این تناسبها دقت نمایید: کلمات إمام یا أئمّه  12 مرتبه در قرآن تکرار شده اند ! آیات و روایاتی که در آنها کلمه بعد و کلمه رسول آمده است 12 مورد است! عبارت  "إلی یوم القیامه" 12 مرتبه آمده است و نیز 12 عبارت  "إلی صراط المستقیم"!  حتی در روز غدیر و در آیه غدیر یعنی آیه إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسولُهُ وَالَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمونَ الصَّلاةَ وَيُؤتونَ الزَّكاةَ وَهُم راكِعونَ کلمات ..وَلِیُّ...  رمز است و 12 بار در قرآن آمده است.

 

 

دلیلی یزدی ادامه داد: قرآنی که دارای 14+100 سوره دارد، معنی 14 چیست؟ کلمه رمز کلمه 14 در آیه 41 سوره سوم است؟  چرا کلمه کلمات 14 تا است؟ و نیز کلمات سبحانه، تعالی،لا ریب، الصابرون، شاکر، شکور ... ! اصحاب الجنه، واطیعوا، البیت و ....  14 بار در قرآن تکرار شده است،اهلَ الکتاب 14 تا؛ اهلِ الکتاب 14 بار؛ یک کُد عددی 14 معصوم ع میتواند عدد 14 باشد ! همین طور باید بدانیم کد عددی قرآن هم 19 میتواند باشد! چرا ؟ زیرا خلاصه قرآن سوره حمد است و خلاصه سوره حمد نیز کریمه بسمله "بسم الله الرحمن الرحیم" است  که 19 حرف دارد. آیا میدانیم کلمه اطیعوا فقط 19 بار در 14 آیه آمده است!؟ تناسبها را می بینیم؟

 

وی افزود: کلمه سُنَّت و حدود هر کدام 14 مرتبه در قرآن تکرار شده است؛ اشاره به  سُنَّت الهی برای رعایت حدود الهی با 14 معصوم ص !؟ سه کلمه پیاپی اطاعت، الله و رسول( به شکل های مختلف و چسبیده به هم و به ترتیب در قرآن) فقط  14 بار ر 14 آیه آمده اند که در 13 تای آنها ضمیر مذکر است و یکی دارای ضمیر مونث! آیا تناسب آنها را با 14 معصوم ص می بینیم؟ صدها مثال دیگر مشابه یافت شده اند. آیه صلوات دارای 14 کلمه است!  آلِ محمد (ص) 14 نفر هستند؟ آیا میدانیم فقط 10 کلمه آلِ و 4 کلمه محمّد(ص) در قرآن داریم؟ حتی  14 آیه دارای « آ »، «لِ»، «مُ»، «حَ»، «مَّ» و دال ساکن دارند که می شود آل محمد!

 

دلیلی یزدی در ادامه گفت: کلمه صادقون در قرآن 6 بار آمده است(بیاد امام 6 ع)؟ بیشترین کلمه موسی در سوره 7 آمده است (بیاد امام 7 ع)؟ از طرفی در کاظمین 2 امام دفن شده است و کلمه کاظمین در قرآن دو بار آمده است. درباره  امام حسن ع کریم اهل بیت (ع) : فقط 2 آیه دارای کلمات حسن (بصورت حسنة) و کریم هستند. حتی آیاتی که حروف مجتبی را با إعراب مطلق و ترتیب مطلق و حتی ی مقصوره دارند فقط دو موردند.

 

وی در باره دیگر موارد گفت:  برای سایر 12 امام هم مواردی هست! کلماتی که رضا را در خود دارند (همریشه رضایت)  8 بار تکرار شده است! کلماتی که راض را در خود دارند (همریشه رضایت)  8 بار تکرار شده است! آیاتی که حروف ال+سَّ+جَّ+ا+د را دارند فقط 4 موردند! و بطور مشابه آیاتی که حروف محمدالباقر را دارند 5 تاست! آیاتی که "قال " و صادق دارند 6 مرتبه است! در قرآن کلمات و واژه های عاشورایی فراوانی 3 مرتبه تکرار شده اند: مانند فرات، فوزًا عظیمًا، الکرب و کرب العظیم که 3 مرتبه آمده است. و یا میدانیم که  عاشورا یعنی 10 ! همچنین فقط 10 آیه داریم که کرب یا بلاء دارند! حتی اشارات متناسب با احادیث در قرآن جالبند. مثلا السفینه 3 مرتبه در قرآن آمده است. از طرفی برای تاریخ دهم محرم سال 61 : شب تلاوت قرآن بوده! روز هم تلاوت قرآن! سر نی هم تلاوت قرآن! حضرت علی اکبر و حضرت علی اصغر شهید می شوند. چرا سوره 10 آیه 61 هم تلاوت قرآن دارد؟ هم اکبر و هم اصغر؟

 

 

دلیلی یزدی گفت: خداوند در حروف ژنتیکی همه چیز را نوشته است: برای تک تک اتفاقات از سلول اولیه تا آخر عمر موجود. همان خدا از باب وحدت رویه، در قرآن همه چیز را کد کرده است. باید جستجو نماییم.

 قرآن ژنوم حقایق هستی است.  تمام جزئیات قرآن به قدری واضح است که با ظهور امام زمان (عج) بهتر درک خواهیم کرد و حقایق قرآن را کاملترخواهیم دید. فعلا باید از ساده ها شروع نماییم و باور نماییم.

 

وی با بیان اینکه با ظهور کامپیوترهای کوانتومی، بشر به حقایق بیشتری از اشارات ولایی قرآن دست خواهد یافت، خاطرنشان کرد: تناسب های قرآن با حقایق و یا قرآن ژنوم حقایق و اشارات ولایی قرآن را می توانیم با استفاده از پردازشهای رایانه ای و رو شهای مرسوم در سایر علوم مانند ژنتیک، نهان نگاری و آپتیک  جستجو، یافته، درک کرده و قرآن را بهتر تبیین نماییم. و دستورات الهی در قرآن و سُنَّت معصومین ص را بهتر رعایت نماییم.

 

کد خبر 1261982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha