روز قدس جلوه حقیقی اتحاد و انسجام دنیای اسلام است

قناعت با تاکید بر اینکه روز قدس یکی از جلوه های حقیقی اتحاد و انسجام دنیای اسلام است، گفت: تداوم مقاومت در داخل سرزمین های اشغالی و حمایت جهانی دولت‌ها و ملت‌های مسلمان از ملت مظلوم فلسطین عاملی مهم در تعیین سرنوشت مردم فلسطین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت -استاندار خراسان جنوبی- شامگاه جمعه (۲۵ فروردین) در محفل قرآنی و ادبی رمضان المبارک در حسینیه امام رضا(ع) بیرجند که با حضور جمعی از قاریان، حافظان، اساتید قرآن و شاعران آئینی اهل تسنن و شیعه استان همراه بود، با تاکید بر اینکه تلفیق قرآن و شعر زیباست، اظهار داشت: علی با قرآن است و قرآن با علی و از هم جدا نمی شوند.

 

وی افزود: وقتی در محضر قرآن هستیم باید احساس کنیم در محضر امام علی علیه‌السلام هستیم که لازمه این درک،‌ خودسازی انسان است.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به خلق حماسه مردم کشور در روز قدس افزود: در مرکز استان خراسان جنوبی و شهرستان ها شاهد حضور باشکوه مردم انقلابی و روزه دار در راهپیمایی روز قدس بودیم.

 

به گفته‌ وی، روز قدس یکی از جلوه های حقیقی اتحاد و انسجام دنیای اسلام است.

 

روز قدس را نقشه راه آزادی فلسطین از یوغ استکبار و استعمار

قناعت روز قدس را نقشه راه آزادی فلسطین از یوغ استکبار و استعمار دانست و گفت: جلوه های بی نظیری از اتحاد مسلمانان در محکوم کردن اهداف صهیونیست ها در راهپیمایی روز قدس شاهد بودیم.

 

وی با بیان اینکه اسرائیل یک پادگان نظامی علیه کشورهای مظلوم مسلمان منطقه است، ادامه داد: مبارزه با ظلم و تروریست وظیفه همگانی است و تعبیر امام خمینی (ره) غده سرطانی اسراییل باید از بین برود.

 

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: از روز شکل گیری رژیم صهیونیست ها خون های زیادی ریخته شده است و امروز ما در وضعیت مناسبی در خاورمیانه هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه دو عامل نقش مهمی در سرنوشت فلسطین دارد، افزود: تداوم مقاومت در داخل سرزمین های اشغالی و فلسطین، تقویت خط جهاد و شهادت و همچنین حمایت جهانی دولت‌ها و ملت‌های مسلمان از ملت مظلوم فلسطین عامل دیگر در تعیین سرنوشت مردم فلسطین است.

 

ایران در موضع قدرت

وی با تاکید بر اینکه امروز در موضع بسیار ارزشمندی در جهان قرار داریم،‌ گفت: برای مذاکره بین ایران و عربستان، ابتدا عربستان و بعد امارات و قطر پیشنهاد شدند اما ایران اعلام کرد تنها در چین حاضر به گفتگو در این خصوص هستیم.

 

قناعت به برخی مشکلات و ضعف‌ها در داخل کشور اشاره کرد و تاکید کرد: این مشکلات با همدلی رفع خواهند شد.

 

فعالیت ۷۰ موسسه قرآنی در خراسان جنوبی

علی فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم در این جلسه اظهار داشت: قرآن استاد «پرویز نیک بین» خوشنویس استان که به نگارش درآمده است، به زودی مجوزهای لازم را از وزارت فرهنگ و ارشاد دریافت خواهد کرد.

 

وی به فعالیت 70 موسسه قرآنی در سطح استان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: یک سوم این موسسات، از سازمان تبلیغات اسلامی و مابقی از وزارت فرهنگ و ارشاد، اتحادیه تشکل های قرآنی و دارالقرآن بسیج مجوز فعالیت دریافت کرده اند.

 

فرخنده با تاکید بر اینکه باید در حوزه برنامه های فرهنگی و هنری هم افزایی دستگاه‌های اجرایی را شاهد باشیم، برگزاری این محفل قرآنی ادبی را یکی از این هم افزایی ها اعلام کرد و گفت: باید یک طرح کلان قرآنی در استان تدوین و پیگیری شود.

 

شایان ذکر است؛ در این محفل قرآنی و ادبی «مهرور، سازنده و چوپانی» آیاتی از کلام وحی را تلاوت کردند و «حسامی، حاجی پور، طوبی یوسفی و پیام یوسفی» از شعرای استان هم اشعار خود را درخصوص فلسطین، حضرت علی (ع) و رمضان قرائت کردند.

 

گروه تواشیح «دعوت الحق» قاین هم برنامه خود را اجرا کردند، علی عسکری از حافظان قرآن کریم اهل تسنن هم به سئوال های حاضران پاسخ گفت و علیرضا اقبالی نیز در لحظات پایانی این محفل معنوی، مناجات خوانی کرد.

 

 

کد خبر 1261992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha